MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(446.) TÚRA A SARLÓSÁRPUSZTAI-BUCKAVIDÉKEN ÁT A BARCSAY-KÚRIÁHOZ

Időpont: 2014. május 24. szombat
Útvonal: Tatárszentgyörgy-ladánybenei megyehatár - Erdő-hegy - Sarlósárpusztai-buckák - Baracsi határdűlő - Szent Mihály-kegyhely - Barcsay-kúria

A mai napon annyi ember volt velünk, mind a túrán, mind a végén a főzésen, amennyi már nagyon régen. Ebből persze nem következik az, hogy észhez lehetne téríteni a Túrakört, de egy szép fellángolásnak megtette a mai nap. Az a nap, amely mindent egybe vetve, nagyon látvány- és élmény dúsra sikeredett.
A túra kitalálója dr. Gondos, ladánybenei kultúraktaséf, aki szerette volna, ha ezen a szombaton is megmozdul néhány ember a falujukból és nyakába véve a homokot, kerül egyet a határban. Mi annyiban avatkoztunk a dologba, hogy egy kisebb módosítást javasoltunk az útvonalban, illetve segítettünk a csapat megvendégelésében.
A faluközpontból a fél kilences pesti busszal mentünk a tatárszentgyörgyi megyehatár tábláig. Onnan gyalogosan folytattuk előbb az Erdő-hegy és a rajta álló geotorony, majd Sarlósárpuszta felé. Közben rengeteg apró szépség adódott: árvalányhaj töménytelen mennyiségben, mindenféle virágok, szép tanyák - és persze jó volt látni az emberek arcát, ahogy rácsodálkoznak erre a sok gyönyörűségre...
Sarlósárpusztán előbb a Rákóczi-hegyre másztunk fel, majd onnan a buckák le-föl vonulatait követve haladtunk tovább, egyre nagyobb forróságban, az égető napon. Kis árnyéknak is nagyon örültünk, egyikben hosszabb pihenőt is tartottunk. A dombok közül kikeveredve néha már egy kis akácallé-árnyék is adódott, de az utolsó 3-4 km alig akart elfogyni. Mindenki szeme előtt ott lebegett viszont motivációként a hűtött ital és a birkapörkölt idealizált képe, így mégis maradt egy kis tartalék erőnk, amit használni tudtunk a befejezésig.
A kúriához érve az ottani kis csapat már kész ebéddel várt. Rövid szusszanás és egy kis beszélgetés-iszogatás után neki is álltunk a pörköltnek, ami hamar elfogyott - még a bográcsot is kitörölték...
Nemsokára elkezdtek szállingózni az emberek, és lassan kiürült a szép épület erdős-ligetes udvara.
Köszönjük mindenkinek a részvételt, a Gondos családnak pedig a szívességet, hogy megint a Barcsaynál tölthettünk néhány órát!

A napot együtt töltötte: Balázs Laura (Ladánybene), Balog Csaba, Balog Jánosné Terike (Kecskemét), Balog Szellő, Csonka Zoltán (Dabas), Dorogi László (Kecskemét), Dömötör Zsolt (Kecskemét), Gondos Máté (Ladánybene), Gondos Róbert (Ladánybene), Gyarmati Lajosné Marika (Kecskemét), Iván Sára (Kecskemét), Juhász Rózsa (Kecskemét), Kiszel Julianna (Kecskemét), Mátyás Gábor (Kecskemét), Nagy Irén, Nagy Máté (Ladánybene), Nagy Réka (Ladánybene), Nagyné Ági (Ladánybene), Nagyné Teri (Ladánybene), Pajor László (Ladánybene), Rideg Péter (Ladánybene), Rubos Bence (Kecskemét), Szőke Tímea (Dabas), Varga Ágnes (Kecskemét), Varga Istvánné Borika és Varga Zoltán (Kecskemét).

Ladánybene központjában... ...a buszra várva Erdő-hegy távolról Virág a virágban A kilátó alatt Kilátás a dombról
Csendélet Belesünk egy tanyába Visszatekintve a Rákóczira Le-föl menetelünk Robi mesél Árnyékban pihenünk
Elmondhatatlanul szép! Kamilla Szent Mihálynál A Barcsay-kúria Belső Birkapörkölt ebédre