MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(419.) ALFÖLDI KÉKTÚRA: SÜKÖSD - RÉM

Időpont: 2013. október 6. vasárnap
Útvonal: Sükösd -
József-telek - Ólom-hegy - Rém

"Túra Sükösdtől Rémig

A mai túrát a kecskeméti  Édosz Kinizsi Természetbarát Egyesület szervezésével tettük meg. Az első megállónk Hajósi pincesornál volt, ahol a Varga pincészetben tett a csapat látogatást. Aki nem hódolt eme élvezetnek sétát tehetett a pincesoron. Indulás előtt Szent Orbán szobránál gyertyát gyújtottunk Tóthné Erzsike emlékére.
Majd a busz elszállított minket a túra kiindulási pontjára Sükösdre a Daráló utcába. Fél óra séta következett a betonon (kb másfél kilométer), majd a jelzést követve a szántóföldeknél jobbra fordultunk. Körülbelül két kilométer után a jelzés balra irányítana, de Zsolt javaslatára maradtunk az egyenes szakaszon. Ez igaz valamivel rövidebb útszakasz mint a kijelölt túra útvonal, de itt találtuk azt a szakaszt, amelyet mi csak csőnek neveztünk el. Az erdőben a fák lombkoronája messziről nézve mintha egy csövet formált volna. Az útkereszteződésnél balra fordultunk és a következő kereszteződésnél jobbra ahol már ismét a kék jelzést követtük. A kilencedik kilométernél ismét letértünk a jelzésről, hogy az Ólomhegy felé vegyük az irányt. Sajnos tábla nem jelzi, pedig érdemes lenne kitáblázni. Fenyőerdőben folytattuk az utunkat, míg egy éles kanyar és természetesen emelkedő után megpillantottuk a „kilátót”. Természetesen nem kilátó, hanem egy geodéziai torony melyet 1979-ben építettek magassága 28 méter. Az ajtó nyitva, vaslétra is volt, így feljutottunk a tetejére. Csodálatos kilátásban volt részünk. Alattunk az alföldi táj az őszi színek kavalkádjával. Sajnos az Ördökárok nyomait nem sikerült felfedeznem talán az erős tériszonyom akadályozott ebbenJ A toronyban és a torony napsütötte oldalán ezernyi bogár telepedett meg, köztük rengeteg katicabogár is. Szó szerint meg kellett küzdeni velük, hogy a vaskorlátban megkapaszkodhassunk, vagy éppen ne bújjanak a ruhánkba egyébről nem is beszélve….
Az Ólomhegy egyébként Bács-Kiskun megye legmagasabb pontja a maga 172 méterével.
Miután sikeresen lejutottunk a toronyból folytattuk utunkat Rém felé. Egy kilométeres séta után visszatértünk a kék jelzésre, melyről már nem tértünk le.
A csapatból három fő még besétált Rémre ahol megtekintettük a falu központját. Hazafelé Császártöltésen állt meg a busz ahol lehetőség volt a Gösser étteremben vacsorázni vagy további sétát tenni a faluban. Jómagam elsétáltam a központba majd a 2009. évben átadott kilátóba mentem fel, páran a temető régi sírjait és a stációkat nézték meg.
Egy órát tartózkodtunk Császártöltésen majd folytattuk utunkat Soltvadkert érintésével – ahol természetesen nem maradhatott el a szokásos kalóriapótlás – hazafelé.
Csodálatos időben jó társasággal telt el ez a nap is. Igazi túraidő volt és gyönyörű erdei sétát tettünk.

A második oldalon látható a térkép, melynek tanúsága szerint 18,81 km-t (Dömötör Zsolt, Varga Istvánné és Bodorné Fülöp Mária) tettünk meg 4 óra 22 perc alatt érkezés 13:57 órakor és 1100 kalóriát égettünk el. Az alatta lévő térkép pedig a szintkülönbséget mutatja.
A S
zőrös család a 14 km-es távot teljesítette mert ők nem mentek fel az Ólom hegyre, illetve Rémig már busszal mentek a baromfiteleptől."

Bodorné Fülöp Mária - Kecskemét

Ezen a napon együtt
túrázott: Bodorné Fülöp Mária (Kecskemét), Dömötör Zsolt (Kecskemét), Szőrös Ádám, Szőrös András és Varga Istvánné Borika - valamint a kecskeméti Édosz Kinizsi csapata.

Hajóson Reggeli Zsolti munkában A pincesor Még hosszabb pincesor Emlékezés Szent Orbánnál
Sükösd szélén Egyenes út Beszélgetve jobban telik A KÉK Les a tájban Zöld alagútban
Gomba! Ólom-hegyi kilátó Az építtetők Borika a toronyban Tinóruk A helyes irány jelölése
Októberi paletta Mindenhol homok Marika Rémen A régi baromfitelep Üdv. a faluban!
Régi emlékműnél Tűzótóótók Vízesés ősszel Emléktábla... Dísze ház - ma patika Császártöltésen
Szőlőprés Golgota Temetőkápolna Stáció Ádám és András vacsorázik Fagyizás Soltvadkerten