MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(404.) TÚRA A TARPAI-HEGYEN

Időpont: 2013. július 1. hétfő
Útvonal: Tarpai-hegy

"Július első napján átugrottunk Tarpa felett lévő Tarpai-hegyre, a szőlő-hegyre. Mivel még itt sem jártunk, kíváncsian vártuk, hogy mit is fogunk látni. Az idő ma is remeknek ígérkezett napos, meleg idő. A hegy körül egy tansövényt alakítottak ki és ezt jártuk végig. Az első állomásnál parkoltunk le az autóval, majd elindultunk a PIROS TANÖSVÉNY jelzésen. Régi, de még ma is működő présházak és szőlő ültetvények között haladtunk és sorra vettük az állomásokat, melyeknél padok is és ismertető táblák is voltak. Egy ponton felfelé vezetett a jelzés és egyre magasabbra értünk, amíg fel nem értünk a csúcspontra, ahonnan nagyon szép panoráma várja a turistát. Lehet látni a környék erdeit, településeit, illetve az ukrajnai hegyeket is. Visszamentünk az útelágazáshoz és balra fordulva középen füves úton haladva értünk le a hegy alsó feléhez, de szorosan annak „kontúrján” haladva. A következő tizenegynéhány állomásnál csak állomásszámot jelölő kis táblák voltak és egy kettőnél voltak ismertető táblák is.
Az út nagyon hangulatos erdőben vezetett, amíg el nem értük a Szipa-főcsatornát. Itt egy őzet láttunk gidájával és hosszú perceken át figyeltük, ahogy legelnek. Innentől a csatorna mentén mentünk, amelyben nem volt víz, de ettől még impozáns látványt nyújtott, ahogy követte a tanösvény, illetve a hegy vonalát. Kissé magas fűben mentünk, majd egy alternatív ágra tértünk rá, amely egy elég meredek kaptatón vezetett fel a hegyre. Kis szőlőfürtöket ábrázoló táblák jelezték a haladási irányt. A hegy egy másik magaslati vonulatán haladtunk, ahonnan inkább a Vásárosnamény-Fehérgyarmat irányába volt szebb a kilátás. Felmentünk a geodéziai toronyhoz megnézni a számát. Visszamentünk az útra, majd hamarosan műútra értünk és visszaértünk az autóhoz.
A hegyet hamar körbe lehet járni, de sok alternatív út van, amelyekkel mindig kicsit másmilyen útvonalat lehet kialakítani, de egy valami nem változik, hogy szép kis hegyről van szó, amelyről még a kilátás is impozáns."

Szőke Timi és Csonka Zoli - Petőfi Túrakör

Ezen a napon együtt túrázott
: Csonka Zoltán (Dabas) és Szőke Tímea (Dabas).

A Tarpai-hegy szélén Kiépített pihenő A mozaikos beregi tájról A kőbányáról A geodéziai torony A felhagyott bányaudvar
Kilátás Kárpátaljára 1. Kilátás Kárpátaljára 2. Az erdőről Védett növények Szekérút Elegyes erdő
Az állatvilágról Őz messziről A gida Mindjárt körbe érünk Lejtő-emelkedő Arra van az arra!