MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(406.) ALSÓLAJOSI KIRÁNDULÁS

Időpont: 2013. július 6. szombat
Útvonal: Alsólajosi-erdő és Mizsey-kúria

"Ma Lajosmizse közelében lévő Alsólajos területére tettünk egy kis kirándulást. Két autóval egészen az erdő mélyéig hatoltunk, majd egy magasles közelében leparkoltunk. A nap még így délután négy óra tájban is erősen sütött, de ez nem szegte kedvünket. A hűs fenyves erdőben elindultunk első célpontunk felé. Egy kis dombhoz értünk, amelyen felkapaszkodva máris is egy magaslaton, a Lajos-hegyen voltunk. A kilátás, már amennyire a körülötte lévő erdő engedte még így is szép volt. Legalább ad egy kis munkát a fantáziának is, hogy mi lehet a fák mögött. Talán ha itt állna egy kilátó! Leballagtunk a kiszáradt fűben a földútig, majd egy újabb dombra kúsztunk fel, amely alacsonyabb volt, mint az előző, de remek példa volt arra, hogy milyen dombos ez a vidék is csak mivel sűrű a növényzet így nem igen látszik. Egyik domb követte a másikat, mint egy hullámvasút. Elindultunk visszafelé, majd lefordultunk a földútról, amely a szárazságtól nagyon sűrű homokjával nehezítette lépteinket. Átvágtunk a réten, be a fák közé, majd egy kis vadtúrázás után kiértünk arra a földútra, amelyen bejöttünk az erdőbe.
Elhaladtunk egy erdőirtás mentén ahol fenyőfacsemeték sarjadtak a természet gondviselésére bízva. Egy-két kisebb bucka után egy majd nyílegyenes út vezetett át a fenyves erdőben, így a délután melegből nem sokat éreztünk itt. Elértük a csatornát, amely mentén terveztük a visszagyalogolást, de Szellikének ennyi elég volt mára és visszafordulást követelt. Így visszamentünk az autókhoz, ahol a magaslest még megtekintettük.
Ahogy elértük a műutat balra fordultunk és meg sem álltunk egy romos épületegyüttesig. A Mizsey-kúriánál voltunk, amely a maga idejében egy remekül működő gazdaság volt, de ebből már semmi sem látszik itt. Megnéztük a főépületet és a melléképületeit! A nem is olyan rég múltban jártunk és szomorú volt látni, hogy egy ilyen gazdaság az elenyészet részévé válik. Még abban az állapotban van, hogy meg lehetne menteni, igaz nem kis anyagi ráfordítással, de pár év múlva már menthetetlen lesz. A főépültben rengeteg szoba van, az állattartó épületekben is megvannak még az itatóvályúk, és remek pince is van az egyik épület alatt. De sajnos jelen pillanatban nem többek, mint piros tetővel rendelkező sárga vagy fehérszínű falak! Hátha egyszer valaki lát benne fantáziát, csak ne legyen késő.
Kis túránkat befejezve Csabéáknál még sokáig együtt maradt a csapat, hogy finom étkek és jóízű italok mellett jókat csevegjünk."

Szőke Timi és Csonka Zoli (Dabas) - Petőfi Túrakör

Timi és Zoli képei a túráról ITT.

Ezen a napon együtt kirándult
: Balog Csaba, Balog Jánosné Terike (Kecskemét), Balog Szellő, Csonka Zoltán (Dabas), Nagy Irén, Szőke Tímea (Dabas) és Varga Istvánné..

Menetkészen Árnyékban Lajos-hegyen Adatok rögzítése Lajosi-dombság Megálló
Fenyőcsemeték egy irtáson Vad(be)etető A vadászok bújóhelye Dombok a fenyvesben Mizsey-kúria romos homlokzata A folyosó
Istálló Lovak lakóhelye volt Szellőző Még így is szép! Táj keretben 2. A kúria a hodály ablakából