MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(349.)  BIATORBÁGYI TÚRA

Időpont: 2012. május 5. szombat
Útvonal: Biatorbágy - Viadukt - Hármas-szikla - Dobogó-hegy - Nyakas-kő - Madár-szirt - Százlépcső - Biatorbágy

Ez a kirándulás nem jött volna létre, ha nincs Szabó János. Jancsika Biatorbágyról származott el Lajosmizsére, múlt év szeptemberében, hogy addigi rögös életét simább kerékvágásba hagyja irányítani. Mivel ez nagyvonalakban sikerült, ígéretet tettünk neki, ha rendben lesznek az iskolai dolgai, mintegy jutalomként, tavasszal elmegyünk kirándulni az általa állandóan emlegetett Nyakas-kőre is.
Jancsika osztálya és néhány szülő, Ildi néni vezetésével, kiegészülve a Petőfi Túrakör néhány még harcoló partizánjával, és húsz kollégista gyerekkel, fél hétkor indultunk neki a buszútnak a szokott helyről. Illetve csak a hely volt a szokott, a busz nem. Erősen rossz állapotú buszt küldtek értünk, a vele való elindulás is már egy órás procedúra után sikerült csak, a rajta történő utazás pedig!...
Alapos csúszással, de nem túl későn érkeztünk meg Biatorbágyra, ahol egy kis pisilős-benzinkutas huzavona után
VÉGRE elindultunk fel, a viaduktra. Már maga az építmény is bámulatra méltó, de a rajta való végig gyaloglás, illetve a kiránduló elé táruló panoráma igazán párját ritkítja.
A híd töltésén keleti irányban folytattuk a túrát, hamarosan elértük a patakvölgyet, ott pedig a névtelen, de nagyon finom, friss vizet adó forrást. A
PIROS SÁV jelzésen a tűző Nap elől valósággal menekültünk az erdőbe, ahol némi enyhülést kaptunk. A csapat itt már kezdett szétszóródni. Ki előre rohant, ki lemaradt, valahogy mégis biztosan haladtunk a Hármas-szikla (Kő-orr) felé.
A délelőtt kezdett alaposan bemelegedni,

Csonka Zoli beszámolója: ITT.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogh Attila, Balogh Bence, Balogh Szabolcs, Bende Barbara, Bende Sándor, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Katalin, Bódogh Roland, Bokor Adrienn, Bosnyák Krisztián, Bujdosó Bettina, Csonka Zoltán (Dabas), Dancsa Márkó, Fehér Dániel, Gazdag Barbara, Góbi Jennyfer, Hegyes Mercédesz, Holló Beatrix, Juhász Róbert, Kanyik Imre, Keller Klára, Kéri Fanni, Kolompár László, Kovács Adrienn, Kovács Imre, Kovács József, Kővári Ádám, Kővári Dóra, Kővári Zsombor, Kun Levente, Kun Szabolcs, László Ildikó, Malik Boglárka, Menyik Bence, Nagy Irén, Perlaki Benjámin, Perlaki Violetta, Radics Roland, Spiegelberger Tamás, Szabó János, Szabó Veronika, Szaszkó Éva, Szaszkóné ......., Szilvási Szilvia, Szőrös Anna, Szőrösné Székely Cecília, Tok József, Tokné Laja Rita, Török Mária, Varga Istvánné Borika, Zsikla Roland, Zsíros Lászlóné Rózsa és Zsíros Richárd.

Biatorbágyon kezdünk A viadukton Lacika Szabi kukucskázik Kis tó mellett Forrásnál
Jóska Poloska Levél Melegszik Hármas-sziklánál Kiscsoportos kép Három(k)an
Vilcsi és Beni Marcsi, Barbi, Jenny Ircsike és Ildi Kőris, virágzásban Hihihi Zsiga és Beni
Nagyon meredek! Megbújva Borika küzd Felértünk! Levi Távolban a Budaörsi-hegyek
Újabb emelkedő Bemutatkozás Robi bácsi Régi présház... Megérkeztünk a Nyakas-kőhöz Jani és Kati
Madár-szirt Merci Idézet a kőben Nyakas-kőn Négyesek Kilátás a kőről
A többiek A völgy másik oldaláról Út a szirten Zsiga János király Barbi
Kerti csapnál Öreg kereszt Elkél a segítség Biai református templom Alsónémediben... ...fagyizunk

"A múltban sem és a gazdag jövőben / akárki megszülethet már, csak ő nem. / Szegény a forgandó, tündér szerencse, / hogy e csodát újólag megteremtse." (Kosztolányi Dezső: Halotti beszéd)