MAGUNKRÓL  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  KOLLÉGIUMI TÚRAKÖR  FOTÓKIÁLLÍTÁS  MESEPÁLYÁZAT

(213.) LAJOSMIZSEI KERESZTÚT 1. - MIZSEI KERESZTEK (IDEI 50. TÚRÁNK)

Időpont: 2010. szeptember 26. vasárnap
Útvonal: Jámbor-tanya am. - Ceglédi út - Nyíri-dűlő - Pető-dűlő - Pusztatemplom - Szarkás - Táborfalva vá.

Ez a nap volt az egyik legszebb eddigi túranapunk. Egész napos esőben mentünk 22 kilométert, végigjártunk tizennyolc keresztet, mindössze talán fél óra telt "szárazon", mégis: minden körülmény ellenére, hangulatos, szeretetteljes, élményekben és látnivalókban bővelkedő túrát tudhatunk magunk mögött. Sok víz, kevés sár, rengeteg gomba. Normális ember ilyenkor  neki sem indulna.
A részletek. Reggel 8 előtt értünk a Kollégium elé, valaki már állt az eresz alatt: Edit Ceglédről, aki előzetes jelzés nélkül, így váratlanul tisztelt meg bennünket. A csapat 8 fősre sikerült. Néhányan - nyilván az időjárás miatt - el sem jöttek. Mindegy, nekiindultunk. A Kollégium mellett és a templom előtt megnéztük a kereszteket és a Szent Vendel-szobrot, majd pedig felszálltunk a ceglédi buszra, és a Jámbor tanya megállóig utaztunk. Itt kávéztunk egyet az útszéli büfében, aztán szemerkélő esőben betértünk a Ricsováry-dűlőbe, ahol újabb keresztre leltünk.
Innen a Ceglédi út szélén, forgalommal szemben gyalogoltunk, és jobbra vagy balra, betértünk egy-két kereszt kedvéért. Az erdőszéleken rengeteg gombát láttunk, bőszen magyaráztam a Társaknak, melyik milyen, miről lehet felismerni, hogyan lehet jól elkészíteni, ők érdeklődve hallgatták - egyszóval sikerült velük elhitetni, hogy értek a gombákhoz.
Elérve a Csikó bolt sarkát, előbb a Péli-keresztet, majd ellenkező irányban, a Bokroskúti-dűlőben a Kocsis-keresztet kerestük meg. Innen a Pintér-dűlő sarkán álló feszület mellett jobbra kanyarodva ráértünk a homokútra. Hamarosan a Pető-dűlő két keresztje következett, aztán a Pap bolt mellett a tavasszal állított, rovásírásos kettős kereszt, majd soha nem látott, csodálatosan zöld színével hívó a Pusztatemplom-domb felé vettük az irányt. Itt újabb két keresztet fényképezhettünk le, és már csak három lett volna hátra. Azért csak feltételes módban, mert a Besenyi-keresztet még kipipáltuk, de a kissé kieső Majercsik-félét az eső, az átázás és az idő erős előre haladta miatt sajnos ki kellett hagynunk (egyszer még eljövünk, és megnézzük!).
Mivel pedig így döntöttünk, a Szarkási-felüljárón átkelve az utolsó, Mizsében található, a Rubos család által 1929-ben állított  kereszt érintésével a megyehatárra értünk. Itt az Alsó-Kő-halom nevű régi határjelet balról mellőzve, húsz perc alatt beértünk Táborfalva vasútállomására. Itt a vonatot éppen elcsíptük, és a meleg kocsiban gyorsan Lajosmizsére értünk.
A többieket a faluba vittem autóval, Editet a buszmegállóban tettem ki, aztán irány haza, mert elég hosszú volt mér ez a nap. Ennyit a túráról.
Ami ezen túl még a nap beszámolójához tartozik: köszönet azoknak az embereknek, akik ilyen időben is úgy gondolták, kíváncsiak a mozgalomra. Köszönjük Editnek, hogy a Vendégünk volt, és zokszó nélkül tűrte a megpróbáltatásokat. Mint ahogy dicséret illet mindenki mást is, aki velünk tartott, mert senki egy rossz szót nem ejtett, senki sem nyavalygott, mindenki úgy állt hozzá a Keresztúthoz, ahogy kellett: sok szeretettel és kellő ünnepélyességgel. És ez a nap megint példa volt arra, amit már sokszor leírtam hasonló krónikákban, miszerint aki eljött nem bánta meg, aki otthon maradt, fogalma sincs, miről maradt le. Gondolhatja azt, hogy normális ember ilyenkor  neki sem indulna! - szegény... De mi nem vagyunk normálisak. És nem is éreznénk jól  magunkat, ha azok lennénk...

Isten áldjon Mindenkit! - Minden rokonom!

Ezen a napon együtt túrázott:
Bálint Edit (Cegléd), Balog Csaba, Hornacsekné Kucsera Ilona, Nagy Irén, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Török Mária és Varga Istvánné Borika.

Kollégium mellett Vendel-szobor Szabó János-kereszt Öregkereszt Esőben nő a gomba Védekezünk, ahogy bírunk
Őzlábak Gáspár-kereszt Péli-kereszt ... Kocsis-kereszt Pintér-kereszt
Galagonya Cigiszünet esőben is Sebestyén-kereszt Pető-dűlőn Misovicz-kereszt Kettőskereszt
Pusztatemplomi kereszt Kónyán Pusztatemplom Támaszkodók Almási-kereszt Besenyi-kereszt