KOLLÉGIUMI TÚRAKÖR A BETYÁR-DOMBI TANÖSVÉNYEN

Idõpont: 2010. szeptember 29. szerda

Ebben a tanévben a Kollégiumi Túrakör szervezésében, két hetenként kisebb túrákon, kirándulásokon vesznek részt a gyerekek. Az elsõ alkalommal Táborfalván Táborfalván töltöttük a délutánt. A kalitkából kiszabadult madarak fáról fára röpködtek, csipegettek mindenbõl, ami az útjukba akadt, és még énekeltek is...

A Kollégium elõl uzsonna után indultunk két autóval és a koleszbusszal. Negyedóra múltán pedig már a Táborfalvi laktanya mögötti területen, széles homokúton álltunk meg (a dûlõút egyébként megyehatár is). A kiszállás után rögtön nekiindultunk. Alig húsz méter után õzlábgombákba botlottunk. Ettõl annyira belelkesültünk, hogy szedni kezdtük. Hamar egy egész szatyorral összejött, Klári néni vitte nagy büszkén, végig a séta során.
A táj elmondhatatlanul szép, intim és barátságos volt, az idõjárás pedig napsütéses, enyhe légmozgással, így ideális körülmények között sétáltunk. Illetve nem is séta volt ez, mert a kölkök annyira felszabadultak, hogy szinte önkívületi állapotban rohangáltak, másztak, kérdeztek: ez mi, az mi. Nem gyõztem válaszolni nekik, és folyamatosan forgattuk a tekintetünket, annyira könnyen eltûntek volna a homokbuckák között. De mivel a gyerek olyan, hogy minden érdekli, így reménytelen volt õket egyben tartani.
 Mindent meg akartak kóstolni. A kökényt, galagonyát és a hamvas szedret szabadon ehették, néhány gyanús bogyót azonban elkerültünk. Még egy kis õzlábgombát is haraptak, mert annyira újszerû volt nekik ennyi gomba látványa, hogy nem lehetett kihagyni.
És a háromnegyed órás sétából csaknem két órás lett, és még így is olyan volt, mintha végig rohantuk volna az egészet. Itt még egy egész napot is el lehetne tölteni, és ahogy beszélgettük, máskor is, másokkal is visszajövünk még, és ha szép tél lesz, akár szánkózhatunk is. És addig is: türelem. Az erdõ megvár, a gyerekek pedig bármikor készek egy újabb hasonló délután közös eltöltésére. Hát még a felnõttek!

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogh István, Bujdosó Bettina, Gulyás Alexandra, Hegyes Mercédesz, Horgas Ágnes, Hriazik Vivien, Kanyik Barbara, Keskeny Julianna, Kovács Adrienn, Kovács Imre, Kovács József, Rucz Diána, Sas Józsefné Klári, Sebõk Róbert, Soós Renáta, Szórád Nina, Tormási István, Tormási Csilla, Veszelszkiné Bitai Judit.

Kalandra készen

Pista és egy gomba

Klári, sok gomba, még több gyerek