MAGUNKRÓL  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  KOLLÉGIUMI TÚRAKÖR  FOTÓKIÁLLÍTÁS  MESEPÁLYÁZAT

(214.) KOLLÉGIUMI TÚRAKÖR A BETYÁR-DOMBI TANÖSVÉNYEN

Időpont: 2010. szeptember 29. szerda

Ebben a tanévben a Kollégiumi Túrakör szervezésében, két hetenként kisebb túrákon, kirándulásokon vesznek részt a gyerekek. Az első alkalommal Táborfalván Táborfalván töltöttük a délutánt. A kalitkából kiszabadult madarak fáról fára röpködtek, csipegettek mindenből, ami az útjukba akadt, és még énekeltek is...

A Kollégium elől uzsonna után indultunk két autóval és a koleszbusszal. Negyedóra múltán pedig már a Táborfalvi laktanya mögötti területen, széles homokúton álltunk meg (a dűlőút egyébként megyehatár is). A kiszállás után rögtön nekiindultunk. Alig húsz méter után őzlábgombákba botlottunk. Ettől annyira belelkesültünk, hogy szedni kezdtük. Hamar egy egész szatyorral összejött, Klári néni vitte nagy büszkén, végig a séta során.
A táj elmondhatatlanul szép, intim és barátságos volt, az időjárás pedig napsütéses, enyhe légmozgással, így ideális körülmények között sétáltunk. Illetve nem is séta volt ez, mert a kölkök annyira felszabadultak, hogy szinte önkívületi állapotban rohangáltak, másztak, kérdeztek: ez mi, az mi. Nem győztem válaszolni nekik, és folyamatosan forgattuk a tekintetünket, annyira könnyen eltűntek volna a homokbuckák között. De mivel a gyerek olyan, hogy minden érdekli, így reménytelen volt őket egyben tartani.
 Mindent meg akartak kóstolni. A kökényt, galagonyát és a hamvas szedret szabadon ehették, néhány gyanús bogyót azonban elkerültünk. Még egy kis őzlábgombát is haraptak, mert annyira újszerű volt nekik ennyi gomba látványa, hogy nem lehetett kihagyni.
És a háromnegyed órás sétából csaknem két órás lett, és még így is olyan volt, mintha végig rohantuk volna az egészet. Itt még egy egész napot is el lehetne tölteni, és ahogy beszélgettük, máskor is, másokkal is visszajövünk még, és ha szép tél lesz, akár szánkózhatunk is. És addig is: türelem. Az erdő megvár, a gyerekek pedig bármikor készek egy újabb hasonló délután közös eltöltésére. Hát még a felnőttek!

Ezen a napon együtt túrázott:
Balog Csaba, Balogh István, Bujdosó Bettina, Gulyás Alexandra, Hegyes Mercédesz, Horgas Ágnes, Hriazik Vivien, Kanyik Barbara, Keskeny Julianna, Kovács Adrienn, Kovács Imre, Kovács József, Rucz Diána, Sas Józsefné Klári, Sebők Róbert, Soós Renáta, Szórád Nina, Tormási István, Tormási Csilla, Veszelszkiné Bitai Judit.

Kalandra készen Pista és egy gomba Klári, sok gomba, még több gyerek Csillus is talált egyet Botsáska... Fehér nyár az alap
Vagányok Csillus és Pisti Kényelem Kidőlt fánál Csoportkép még egyszer Barlangrajz a fenyőn