MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(59.) LAKITELEK - TISZAALPÁR TÚRA

Időpont: 2008. július 18. péntek

A túra minden tábor szerves része, fontos, bár nagy melegben nem igen kívánt eseménye. A tábor egyik fő szervezője, vagyis én, mégis erőlteti a dolgot, mert nem akarja, hogy az egészből csak az evés és a strandolás maradjon meg, fontos egy kis mozgás, egy kis kulturális élmény, történelmi ismeret gyarapodás, satöbbi.
A gyerekek végül is szívesen vettek részt a tiszaalpári túrán, bár nem borultak volna ki, ha elmarad. Az évek óta dédelgetett álmom, hogy a tábor egyik napján elmegyünk éjszakai túrára, és reggelig megyünk, hogy megnézzük a napfelkeltét, még nem jött össze. De talán egyszer mégis meglesz.
A vasútállomáson leszállva, végiggyalogoltunk Tiszaalpáron, majd a történelmi levegőjű, honfoglalás kori földvár és a vele egy idős Templom-domb (a templom csak barokk) megmászása után Árpád fejedelem szárnyai alá húzódva csoportképet készítettünk.
Majd elindultunk a két holtág partján vezető turistaúton, és még egy szitakötőt is lefotóztunk, aztán elértük a lakitelki Holt-Tisza szélét. Ismerős volt a terep, nem volt már sok hátra. Innen már becsukott szemmel is hazataláltunk volna a táborba.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Fehér Márk, Fehér Mihály, Hriazik Adrienn, Hriazik Attila, Martinovics Norbert, Nagy Irén, Sárközi Ervin és Sutus Mónika.

Árpádszállás vm. Alpáron Világháborús emlékmű A földváron Reggeli, vett anyagból Ircsike az ártér fölött