LAKITELEK - TISZAALPÁR TÚRA

Idõpont: 2008. július 18. péntek

A túra minden tábor szerves része, fontos, bár nagy melegben nem igen kívánt eseménye. A tábor egyik fõ szervezõje, vagyis én, mégis erõlteti a dolgot, mert nem akarja, hogy az egészbõl csak az evés és a strandolás maradjon meg, fontos egy kis mozgás, egy kis kulturális élmény, történelmi ismeret gyarapodás, satöbbi.
A gyerekek végül is szívesen vettek részt a tiszaalpári túrán, bár nem borultak volna ki, ha elmarad. Az évek óta dédelgetett álmom, hogy a tábor egyik napján elmegyünk éjszakai túrára, és reggelig megyünk, hogy megnézzük a napfelkeltét, még nem jött össze. De talán egyszer mégis meglesz.
A vasútállomáson leszállva, végiggyalogoltunk Tiszaalpáron, majd a történelmi levegõjû, honfoglalás kori földvár és a vele egy idõs Templom-domb (a templom csak barokk) megmászása után Árpád fejedelem szárnyai alá húzódva csoportképet készítettünk.
Majd elindultunk a két holtág partján vezetõ turistaúton, és még egy szitakötõt is lefotóztunk, aztán elértük a lakitelki Holt-Tisza szélét. Ismerõs volt a terep, nem volt már sok hátra. Innen már becsukott szemmel is hazataláltunk volna a táborba.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Fehér Márk, Fehér Mihály, Hriazik Adrienn, Hriazik Attila, Martinovics Norbert, Nagy Irén, Sárközi Ervin és Sutus Mónika.