(063.) NÉGYNAPOS

Idõpont: 2008. augusztus 7. csütörö
Sirok - Rozsnakpuszta - Szarvaskõ
Táv: 17 km

Reggel aztán mégsem szándékoztunk maradni, hanem tovább akartunk menni. Ircsike térde kész volt, az én lábam is fájt, Edit sem érezte valami jól magát, úgyhogy mi a mai napra kiszálltunk, busszal mentünk tovább, Egeren át Szarvaskõbe. Csatlakozott hozzánk Evetke és Zozó is, õk nem tudni miért, talán egyszerûn csak lustaságból. Így a lekvárok.
A többiek elõtt viszont le a kalappal, nekivágtak a várba tartó kaptatónak, és innentõl csak nagy vonalakban ismertetem a túrájukat, ezt nem is nekem kellene tennem, mert én ott se voltam, de a Pistinek áadott gépem fényképei alapján vázlatosan rekonstruálom a kronológiát. Tehát egy jókedvû reggeli performansz a várban, Varga Jani, az Operaház magánfantomja fõszereplésével. Ezt kép is tanusítja. Aztán csonka csoportkép, majd a menet érintette az Apáca- és Barát-sziklákat, a Török-asztalt, amit csak Hria cselének köszönhetõen nem hagytak ki (azt mondta nekik, arra megy az út, pedig nem is). Hria volt megbízva a túra vezetésével, de a kéktúra atlasz segítségével vezetett mindenki mindenkit.
A rozsnakpusztai delelés egy tenyérnyi árnyékot adó fa koronája alatt már szinte részvétet ébreszt a kívül rekedt túratársakban, vagyis bennünk, viszont utólagos beszámolójukból az derül ki, hogy nem szenvedtek, hanem igenis jól érezték magukat. A pusztáról kivezetõ betonút sem fényképen, sem a valóságban nem lehetett valami nagy élvezet, sem az utána következõ erdei szakasz, mégis megoldották, letudták, teljesítették. Talán még élvezték is. Azt mindenképp, hogy õk bírták, mi pedig nem.
Aztán kora délután, jó iramot menve, beértek Szarvaskõbe, és felháborodottan kérték rajtunk számon, hogy nem mentünk eléjük, nem szerveztünk nekik bevonulásukhoz tûzoltó zenekart. Persze, hogy nem, mivel mi a kocsma napernyõjének hûvösében pihegtünk egész nap, és az étterem részben ebédet intéztünk áron alkudoztunk, ilyesmi. Nem kis erõfeszítéssel tehát összehozattunk neki - és persze magunknak is, mindannyiunknak - egy bográcsgulyást túrós sztrapacskával. A fele juhtúróval készült, a másik fele tehénnel, mert az elõbbi elfogyott. Amikor pedig  a többiek végre odaértek, még hideg sört is kértünk nekik, igaz, nem mi fizettük ki.
Még a kétszáz méterre található szállást is megnéztük magunknak, be is pakoltunk, és ez sem volt kis munka, miközben õk csak gyalogoltak. Az ebéd a felnõttek körében nagy, a gyerekek körében mérsékeltebb sikert aratott, hiába a táj jelegû étel, nem tudtak azonosulni a felvidéki menüvel. Sebaj, majd esznek májkrémet. A délután további részében ki-ki tisztálkodott, rituális fröccsözésbe menekült, vagy Varga Jani és Hria aktív részvételével focimeccset kezdeményezett.
És nemcsak kezdeményezett, de végig is küzdött. És benne volt még Gabika, Evetke és Zozó is. Valamikor aztán még beszélgettünk is, le is fürödtünk (már aki addig nem) és el is aludtunk. Csodás hely ez a Szarvaskõ, teljesen beleszerettünk a fekvésébe, a patakparti focipályájába, a finom ebédjébe, az olcsó kocsmájába, a kényelmes és tiszta szállásába. Beleszerettünk magába az életbe, sokadszor immár, és biztos, hogy nem utoljára.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Kocsis Gabriella, Kovács Csilla, Kovács Edit, Kovács Natália, Nagy Irén, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szörényi Gabi, Tóth István, Török Mária, Varga János és Vargáné Rátz Veronika.