(065.) NÉGYNAPOS
MÁTRA-BÜKKI KÉKTÚRA 4. - SÉTA A SZALAJKA-VÖLGYBEN

Idõpont: 2008. augusztus 8. péntek
Útvonal: Szilvásvárad - Szalajka-völgy (vissza kisvonattal)
Táv: 4 km

Jani és Vera nélkül, akik reggel elköszöntek tõlünk és hazamentek, szóval a maradék társaság, mintegy levezetésképpen átruccant a Szalajka-völgybe. A hátizsákokat szálláshelyünkön hagyhattuk a bélapátfalvi csarnokban, és úgy beszéltük meg, hogy még dél körül elvisszük onnan. Így is lett.
A buszozás után besétáltunk a völgybe, megnéztük a nem túl bõvizû Fátyol-vízesést, büféztünk egyet a vagon-büfében - alig gyõztük kivárni, amíg kinyitott -, majd kikisvonatoztunk Szilvásváradra, hogy ugyancsak busszal visszatérjünk Bélapátfalvára. Ígéretünkhöz híven elvittük a csomagjainkat és átmentünk Szarvaskõbe, ahol még egy délutánt-éjszakát kívántunk letölteni, mielõtt végképp búcsút intünk a Mátra-Bükk embertpróbálóan gyönyörû vidékének.
Szarvaskõben a turistaházhoz gyalogoltunk, lefürödtünk, fõztünk (Gabi-féle sós paradicsomleves, szalonnás-kolbászos rántotta és az Ircsike-féle babapiskótás puding). Fejedelmi ebéd egy turistaházban. Kaja után ismét használatba vettük a patakparton lévõ füves területet, vagy focipályát, ha úgy tetszik, és önfeledt amerikai focit vittünk véghez. A kép magáért beszél. Újabb tisztálkodás, aztán azért a több napi terhelés miatt elég fáradtan, valahogy lefeküdtünk. Szomorúak voltunk, mert másnap indulás haza. Nem a legjobb érzés.
A Szarvaskõben eltöltött két nap minden eddigi túránk és helyszíneik közül a legszebb, legkedvesebb lett mindenkinek, aki ott volt. Aki nem, annak pedig egyszer el kell oda jönni velünk. Mert hamarosan visszatérünk...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Kocsis Gabriella, Kovács Csilla, Kovács Edit, Kovács Natália, Nagy Irén, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szörényi Gabi, Tóth István és Török Mária.

Dekázás éhgyomorra

Zozó

Ervin

Kolbászos rántotta lábasban

Ez ilyen valamilyen izé kép

Megint amerikai foci Szarvaskőn, a patakparton