MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(86.) SAVOYAI JENŐ-EMLÉKTÚRA (PEST MEGYEI PIROS)

Időpont: 2008. november 29. szombat
Ráckeve - Szigetújfalu - Szigetcsép

Idei 50. túránk leírása:

Életünk második teljesítménytúrájára, minden előzetes várakozásomat felülmúlva, 32-en jelentkeztek, ami miatt külön buszt kellett rendelni, hogy elutazhassunk Ráckevére. Végül csak 28-an vágtunk neki, mert néhányan lebetegedtek, de aki eljött, dacolt hajnali indulással, esővel, széllel, egyszóval minden körülménnyel.
A Savoyai-kastély elé nyolc óra után értünk, nyálkás, ködös időben, erősen szemerkélő esőben. Az előcsarnokban egy jó félórát vártunk a regisztrációra, és csaknem kilenc óra volt,
amikor végre elindultunk. A kastély mögött kerültünk egy nagy ívet, mikor aztán rátértünk a Pest megyei piros jelzés csaknem végig elkísérő sávjára.
Ráckeve után felázott, sáros földúton csúszkálva, bokáig süllyedve araszoltunk. Látnivaló, szebb természeti érték nem akadt. Mindezek ellenére jókedvűen, és egy óra leforgása alatt értünk el az 5,6 kilométerre lévő első ellenőrzési ponthoz, a vízmű mellé. Itt pecsételtünk, pezsgőtablettás vizet kaptunk, majd némi tízórai bevitele után folytattuk utunkat. Hamarosan a Duna melletti árvízvédelmi töltésre másztunk fel - végre egy kis emelkedő! -, ezután egyhangú, szeles, metsző szakasz következett a gazzal közepesen benőtt gáton.
Jó óra múlva - már letérve a magaslatról, jól szalagozott úton, a nyáron valószínűleg nagyobb életjeleket mutató strand és a mellette felállított második ellenőrző pont felé. Itt is várt minket a már jól ismert kalciumos víz, mellé kaptunk mazsolát, szőlőcukrot, kekszet, ropit, amiket a gyerekek marékszámra tömtek magukba. A pontőrök panaszkodtak, hogy sokan visszamondták a rossz (?) idő miatt, ezért nem akarják, hogy a rágcsálnivalók rajtuk maradjanak. Hol itt a rossz idő ? - vágtunk vissza. Az eső elállt, a köd és a pára határozottan felszállóban volt, a hőmérséklet közelített a tíz fokhoz. Ráadásul ha figyelembe vesszük, hogy néhány nap múlva kezdődik a tél, akkor nem beszélhetünk rossz időről. Esetleg a sár az, a
mi lehetett volna kevesebb, de a körülmények azért vannak, hogy úrrá legyünk rajtuk.
Szigetújfaluba beérve, a k
ocsmában is pecsételtünk, mivel ez a szakasz a Pest megye Turistája mozgalomnak is része, ezért szerettük volna igazolni ittjártunkat. A kocsmában csak ráckevei bélyegző volt, mert a tulaj odavaló. Mi ezzel is beértük, mivel más amúgy sem akadt szombat délután.  A faluból a temető mellett mentünk ki, aztán a HÉV sínpárja mellett szintén egy óra alatt átértünk túránk végpontjára, a szigetcsépi vasútállomásra. Itt sátras ellenőrző pont volt, meleg tea, csokoládé. Huszonnyolc igazolólapunk egy kötegben történő átnyújtásakor elhűltek a rendező túratársak, de szép lassan megkaptuk a jelvényeinket és az emléklapot. Neveink és helyesírásuk azért okoztak némi mulatságot. Végül az egyik hölgy felajánlotta, hogy készít rólunk egy csoportképet, ami sikerült is.
A buszra szállás előtt még a szokásos kocsmai velnesz-szolgáltatásból is kivettük a részünket - vécé, kávé, fröccs, a gyerekeknek csipsz és forró csoki -, ezután pedig egy tíz perces sétával a központban várakozó Jani bácsihoz és fehér buszához értünk. Felszálltunk, mindenki megkapta jelvényeit, és még világosban Lajosmizsére értünk.
Összegezve: a körülmények ellenére sikeres, jó hangulatú teljesítménytúrán vagyunk túl, a jelvények pedig méltó jutalmat jelentettek mindenki számára. Már várjuk a következő szombatot, hogy nekivágjunk a Mikulás túrának.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Beliczai Mihály, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bujdosó Bettina, Bujdosó László, Horgas Ilona, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Attila, Kanyik Imre, Kislőrincz Györgyné Edit, Kovács Dániel, Kovács Edit, Kovács Natália, Kun Ádám, Kun Vivien, Nagy Irén, Pálmai Norman, Sárközi Ervin, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szőrös András, Szőrös Anna, Szőrös Eszter, Szőrösné Székely Cili, Terékné Makai Ilona, Török Mária, Treiber Emil és Varga Istvánné Borika.

Ráckevén, a kastély előtt Editke Első ep. Végi esőben megyünk Dunánál Háttérben egy uszály
Újabb ellenőrzés Hria Szigetújfalu Településtáblánál Sáros út, eső Szigetcsép (HÉV)