(051.) KÉTNAPOS PILISI KÉKTÚRA 1. / DOROG - PILISCSABA TÚRA

Idõpont: 2008. június . szombat
Dorog - Kesztölc - Klastrompuszta - Piliscsév - Piliscsaba

Az elsõ tulajdonképpen teljes kéktúrás szakaszainkat tudjuk magunk mögött ezen a hétvégén. A börzsönyi a rossz idõ miatt csonkább lett a kívántnál, a Mátrában pedig már idõhiány miatt kellett kihagynunk a szakaszunk utolsó részét, a kékestetõi kaptatót. Szóval ezt tekinthetjük a Kéktúra igazi kezdetének, ami várakozáson felül emlékezetesre és élményekben gazdagra sikerült...
A lajosmizsei vasútállomáson hajnali fél háromkor volt a gyülekezõ. Tizennégyen tudtunk vagy akartunk erre a hétvégére elszabadulni, és nekivágni eddigi legnagyobb kalandunknak. A szülõk, kísérõk "alig" néztek bennünket hülyének az idõpont miatt, de lassan hozzá kell szokniuk, mert nem az elsõ és nem is az utolsó ilyen start ez a részünkrõl.
A vonatozás álmosító volt, kint sötét, minden, úgyhogy többen alvással kezdték a napot. A többiek ettek, kártyáztak. Pesten hamar átkavarodtunk, de Pilisvörösvár és Piliscsaba között vonatpótló buszra kellett szállnunk. Nem baj, ébresztõnek jó volt. Dorogon a vasútállomáson borult, szemerkélõs idõ fogadott, pecsételtünk, és a gyors csoportkép után nyomban indultunk. Szerettünk volna egy kocsmában átvészelni a reggeli esõt, de csak nehezen találtunk reggel hat után nyitva lévõt. Persze azért mégis lett, jót kávéztunk, ilyesmi. De továbbra is esõben folytattuk az utunkat a Nyársas nevû, egyébként akáccal borított kiemelkedésen.
Kesztölc szélét egy langyos részen értük el, az esõ is abbahagyta, és újult erõvel vágtunk neki a Kétágú-hegy oldalának. Csodás, hegyi jellegû rét, kivillanó fehér sziklák a lábunknál, ködben úszó, nem túl magas hegycsúcsok Szlovákiára emlékeztettek, pedig még az ötszáz métert sem érték el. Erõs ereszkedõ a klastrompusztai aszfaltútig, ahol váratlanul jégkrémes autóba botlottunk, és egy tizenötös csomagot rögtön vettünk is, néhány perc múlva pedig már a  pálcikákat gyûjtögettük a szatyorba.
Klastrompusztára egy véget érni nem akaró vánszorgás után értünk, ráadásul kocsmát sem találtunk, ami jelentõsen lohasztott amúgy sem erõs kedvünkön. Pecsételés után nekivágtunk hát a piliscsévi szekérútnak. Nem volt különösebben érdekes, de rengeteg szamócát találtunk, tömtük is magunkba. Piliscsévre hamar átértünk, de kocsmát ott is csak sokára leltünk, amikor végre mégis, akkor jó hosszan élveztük a kényeztetését.
Semmi kedvünk se volt, de azért mentünk tovább, mivel a szakasz még nem ért véget, és nincs fáradtság, nincs nyûglõdés, nincs semmi, csak mihamarabb elérni Piliscsabát. Ez is meglett, és a vasútállomás elõtt ejtõztünk egy utolsót - miután persze pecsétet raktunk a nap végére -,  és elindultunk a szerencsére nem túl messze lévõ matracszállásunkra, a középiskolai kollégiumba.
Odaérve ismét esni kezdett (és másnap délelõttig abba se hagyta). Tisztálkodás, pihenés, vacsorára finom sült csirkecomb rizzsel, aztán eszeveszett játék, rancsúr, egészen lefekvésig. A kölkök néhányan még pampogtak, hogy lemaradnak a cseh és portugál meccsekrõl, és mivel a tévét se sikerült Hriának beállítani, bele kellett törõdni ebbe e ténybe.
Janiékkal még elmentünk betenni egy vacsora utáni pizzát, egy közeli helyre, mire visszaértünk, a buli - Bálintka püfölése - a tetõfokára hágott. Kilenckor takarodót csináltam, mert másnap reggel ötkor kelnünk kellett.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Gazsik András, Hriazik Attila, Hriazik Evelin,  Kovács Csilla, Nagy Irén, Pálmai Norman, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Tóth István, Török Mária és Zsikla László.