(040.) ÜNNEPI TÚRA PÁKOZDON

Időpont: 2008. március 15. szombat
Útvonal: Pákozd - Pogány-kõ - Pandúr-szikla - Hurka-völgy - Angelika-forrás - Sukoró - Nadap - Szintezési ősjegy

Március idusát nem kívántuk otthon, a tévé elõtt töltve, degenerált barikádharcosokat bámulva tölteni, ezért elhatároztuk, hogy olyan helyre megyünk, amelynek köze van a szabadságharc valamely eseményéhez. Olyannyira jól sikerült, hogy nemzeti ünnepünket a következõ években is  valamilyen csata helyszínén töltjük majd.
Ráadásul Pákozd, egyik fontos csatánk helyszíne, és a teljes a Velencei-hegység is, számunkra teljesen ismeretlen terep volt. Így is vágtunk neki: kissé megilletõdötten, de ünnepélyesen, tisztelettel. Piedone kocsmáját kipipáltuk, aztán az elõre rendelt koszorút a csata régi emlékmûvére raktuk. Itt Lajos mondott néhány keresetlen mondatot Jellasicsról és a magyarok tanácskozásáról a sukorói templomban, a csata elõestéjén. Majd lassan, de határozottan elindultunk a sok geológiai érdekességet is ígérõ felvidéknek.
A Pogány-kõ egykori áldozóhely volt, itt csoportképet csináltunk, ittunk-ettünk a szép, tiszta, napsütéses és egyre melegedõ tavaszban. Innen a Pandúr-sziklák hatalmas tömegét másztuk meg, a gyerekek nagy örömére. A Hurka-völgy szurdokszerû oldalemelkedõjén az Angelika-forráshoz vándoroltunk, ahol szinte kívántuk volna a szalonnasütést, de erre nem készülvén, kihagytuk.
Hosszabb lazítás után Sukoróra ereszkedtünk le, ahol a tájházat most csak kívülrõl szemléltük meg, majd legközelebb be is megyünk. Kocsmai pihenõt követõen a falu szélén elõször a Gyapjas-zsákot, majd a Nadap felé vezetõ út mellett található gránitbányát néztük és másztuk meg. Ezek újabb és szintén lenyûgözõ sziklaképzõdmények, sokadikak a sorban, de velük betelni mégsem lehet.
Nadap szintezési õsjegye rendkívül érdekes volt, mármint hogy egyáltalán mire is használták. A fölötte meredõ sziklafal tetején pedig a fûben gyönyörû csokor kökörcsin virított, ami tényleg csak hab volt a tortán. Szinte elfolytunk a langyos melegben, a táj szépségében, az élet felfoghatatlanságában, de csak buszra szálltunk.
A tó mellett még Velence faluban a csónakkikötõbe mentünk, hogy a vízzel is közelebbrõl találkozzunk, aztán hazafelé még útba etettük a szintén nagy ritkaságnak számító érdi minaretet. Az úgy mozgott a szélben, mint ha egy fa tetején lett volna, aki felmászott rá - én speciel kihagytam, és ezzel nem voltam egyedül.
Összességében: hosszú idõre emlékezetes napot tudtunk magunk mögött. Igazi propagandája volt a túrázásnak, az élet igenlésének, Isten csodás alkotásának: a természetnek. Hm...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Fehér Márk, Fehér Mihály, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Attila, Imre Lajos, Imre Panni, Kisjuhász Gellért, Kislõrincz Györgyné Edit, Kovács Attiláné Ica, Kovács Csilla, Kovács Dóra, Kovács Edit, Kovács Natália, Kõvári Márk, Kövér Dániel, Kövér Ferenc, Kun Ádám, Malik Márk, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Simári Anita, Somodi Lili, Spiegelberger Szilvia, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szörényi Gabi, Telek Gyula, Telek Milán, Telekné Kollár Erika, Terjékné Makai Ilona, Tóth István, Tóth Tímea 1, Török Mária, Varga Istvánné, Varga János, Varga Lehel, Varga Luca, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika és Zsikla László.

Lajos megemlékezése

Nadap

A nadapi szintezési ősjegy

Kökörcsin

Leugrottunk a végén a bícsre is...