KATALINPUSZTA - ÕSAGÁRD KÉKTÚRA

Idõpont: 2008. november 8. szombat
Katalinpuszta - Rockenbauer-kopjafa - Látó-hegy - Naszály - Õsagárd

A naszályi kéktúra várakozáson felül szépnek és sikeresnek bizonyult. A nehézsége váratlanul érte a többieket, de nagy büszkeséggel töltötte el õket - persze már csak utólag -, hogy 800 méternél nagyobb szintet küzdöttek le. Ennyit még sose másztunk.
Jani bácsi vezetésével különbuszunk nyolc óra után ért Katalinpusztára. Itt egy ráérõs reggeli kocsmázás, vécézés és pecsételés következett. Aztán végre, csaknem kilenc órakor elindultunk Rockenbauer Pál kopjafájához. Az odavezetõ út szép, kényelmes avaros sétával telt. A kopjafánál kissé megilletõdötten szóltam néhány szót errõl a csodálatos emberrõl, aki ha nincs, mi sem vagyunk ott, nem kéktúrázunk, nincs csapatunk. Szóval jobb így, hogy õ volt.
A rövid megemlékezés után aztán meredek kaptatón szintútra emelkedtünk, amely egy óra múlva a Bik-kúthoz irányított minket. Itt tízórai szünet, és további enyhe hullámvasutazás következett. Ezután jött a túra java, a meredek kaptatós rész a Naszály-nyeregbe. Itt szusszanásnyi ejtõzés, és kényelmes séta a Látó-hegy kopasz kiszögellésére. A kereszt alatt csoportképet csináltam, és jó darabig élveztük a kissé párás, de azért elég végtelennek tûnõ kilátást, majd utolsó erõnket összpontosítva nekifogtunk a Naszályra tartó kaptatónak. Valahogy ezt is lebírtuk.
Kilátóostrom, panorámaképek. Volt néhány gyerek, akik most voltak elõször kilátóban. Örülünk, hogy hozzásegíthettük õket ehhez az élményhez!
Lefelé menet a Násznép-barlangot másodszorra is elnéztük, reméljük, azért egyszer csak meglesz. Hamar leértünk az Agárdi útra, ami már egy kényelmes szekérút a faluba. Kényelmes volt, de korántsem gyorsan elfogyó. Utolsó pihenõ - kaja, pia elpusztítása - a Farkas-bérci pihenõnél, és fél négyre értünk Õsagárd kocsmájába. A világ leglassabb kiszolgálása és némi pecsételés után hazabuszoztunk Lajosmizsére. Remek õszi túra, nagy élmény és igazi sportteljesítmény volt 51 ember részvételével.
Ma igazán érdemes volt felkelni.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Bujdosó Bettina, Bujdosó István, Bujdosó László, Fehér Mihály, Gazsik András, Horgas Ilona, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Hriazik Tamás, Hupka Sándor, Imre Panni, Kanyik Imre, Kiri Dávid, Kisjuhász Ildikó, Kislõrincz Györgyné Edit, Kocsis Viktória, Kovács Attiláné Ica, Kovács Csilla, Kõvári Márk, Kun Ádám, Kun Vivien, L. Kovács Melinda, Nagy Irén, Pálmai Norman, Rácz Ádám, Rácz Laura, Révbéri Zsolt, Sándor Ildikó, Sípos András, Szikora Marcell, Szõrös András, Szõrös Anna, Szõrös Dániel, Szõrös Eszter, Szõrösné Székely Cili ,Tóth Attila, Tóth István, Török Mária, Treiber Emil, Varga Istvánné Borika, Varga Lehel, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Dóra, Veszelszki Márk és Veszelszki Sándor.