TÉLI KÉKTÚRA A MÁTRÁBAN

Időpont: 2008. február 16. szombat
Galyatetõ - Galya-csurgó - Nyírjesi erdészház - Vörösmarty fogadó - Mátraháza

Tavaszi idõben indultunk neki a mátrai kirándulásnak, legalább is az Alföldön enyhe, napos, kicsit szeles idõ volt. Aztán amikor emelkedtünk fel, Galyatetõhöz közeledve, úgy tûntek elõ egyre sûrûbben hófoltok.
Gyors pecsételés a Nagyszálló elõtti villanyoszlopnál (két pecsételõ párna is volt), aztán a Péter- hegyesének vágtunk neki. Pár perc alatt befeketedett észak felõl az ég, és a kilátó tetejérõl majdnem leszakított a szél. Kilátás kizárólag észak felé volt, mert benõtték a csúcsot a fák. Csak becsületbõl mentünk fel néhányan, én is inkább a fényképezés miatt. Ezt követõen hófelhõ nyelt el bennünket és egy órán át szakadó hóesésben ereszkedtünk a Nyírjes-bérc egyhangú, de csodásan havas szekérútján. Aztán hirtelen kiértünk a felhõbõl, és ezer ágra sütött a Nap, szikrázott a havon a fény. Balra kilátás a Bükk egész tömegére, jobbra a Csór-réti-víztároló fagyott víztükre csillogott. A hóval frissen borított hegykupacokból úgy emelkedtek ki a magányos fenyõfák, mint tejbõl a szívószálak.
A Nyírjesi erdészháznál ismét pecsételtünk, ezúttal párna nélkül, filctollal pamacsolva a gumit, majd kisvártatva a Parádi útelágazásban találtuk magunkat. Egymás bevárását követõen figyelmes átkelés, aztán már meg sem álltunk a meleget adó Vörösmarty fogadóig. Csaknem egy óra pihenõ, ivás-evés, két szép pecsét párnával, aztán erõs kaptató vitt fel Mátraházára. Itt várt a busz, és nem is mentünk föl a Kékesre, amit elõször terveztünk, mert a tizennégy méteres csodajárgány nem tudott volna megfordulni. Meg amúgy is kezdett hûvösre fordulni az idõ, így tehát egy ajándékárusító bódéban utolsó pecsétjeinket is begyûjtöttük, és már indultunk is hazafelé.
Azaz mégsem, mert újításként kitaláltam, hogy a csoportot - amikor idõnk engedi - , a túra befejeztével még valami egyszerû, kulturális jellegû programhoz juttatom. Ennek következményeként Gyöngyösnél letértünk Gyöngyöspata irányába, hogy felkeressük a 900 éves templomot és megnézzük 350 éves, a világon egyedül álló Jesse-fa oltárát. Meg is néztük, és leírhatatlanul csodálatos élmény volt, azt hiszem, nem csak nekem.
Indulás elõtt még egy kis kávézás, kisebb affér egy helyi aludttejes edénnyel, aztán ismét, kb. két hétig Lajosmizse. Hogy aztán megint elinduljunk egy másik úton...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Bokorné Lévai Gabriella, Dobos Ferencné, Fazekas Gergõ, Fehér Márk, Fehér Mihály, Ficsor Adrienn, Fodor Attila, Heinrich Dorottya, Hriazik Anett, Hriazik Attila, Kecskeméti Edit, Kislõrincz Györgyné Edit, Koller Kristóf, Kovács Attiláné Ica, Kovács Csilla, Kovács Dóra, Kovács Edit, Kun Ádám, Lencse Attila, Nagy Irén, Pálmai Norman, Rácz Ádám, Rácz Laura, Rácz Sándorné, Sándor Edina, Sárközi Ervin, Soltész Ildikó, Szajbert József, Telek János, Telek Nándor, Terékné Makai Ilona, Tóth Tímea 1, Tóth Tímea 2, Török Mária, Tremmel Andrea, Varga Istvánné, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Várkonyi Lili, Veszelszki Dóra, Veszelszki Márk, Veszelszki Sándor és Veszelszki Vendel.