TÚRA A HOLDVILÁG-ÁROKBAN

Idõpont: 2008. október 11. szombat
Útvonal: Kiskovácsipuszta - Holdvilág-árok - Lajosforrás - Kõ-hegy - Szentendre HÉV

Mindig megtisztelõ, ha nem én kérek fel embereket egy túrára, hanem engem kérnek föl egy túra megszervezésére és levezetésére. A 8. c osztály kirándulása a Holdvilág-árokba egy ilyen kivételes alkalom volt. Andi nénivel, az osztályfõnökkel már jó elõre megterveztünk mindent, így október 11-én, szombaton reggel 6 órakor izgatottan toporogtak fiúk és lányok a Kollégium elõtt.
Az utazás sötétben indult, és  erõs köd volt még akkor is, amikor megérkeztünk Pomázra, hogy egy rövid kocsmaszünetet tartsunk. De nyolc elõtt néhány perccel egyetlen kocsma sem volt nyitva. A pisilést így Kiskovácsiban ejtettük meg, már erdõs területen.
Az árokba félhomályban araszoltunk egyre beljebb, késõbb már kevés napsütés is beszüremlett. A létránál elõször a barlangot néztük "végig" zseblámpával, aztán egyenként felküzdöttük magunkat a sziklafal tetejére. Innen rövid kaptatóval kimásztunk a tulajdonképpeni hasadékból, és csakhamar a Lajos-forrásnál találtuk magunkat. A rét tele volt kirándulókkal, persze többnyire az autós fajtából.
Itt az elõre be nem jelentett, meglepetés szalonnasütés következett a gyerekeknek. Másfél óra pihenés és önfeledt focizás után tovább haladtunk a Kõ-hegy irányába. A turistaház nyitva, a büfé is üzemelt, a ház elõtti terület tele - de itt már csak gyalogosok voltak jelen, mivel autóval nem lehet idáig feljönni. Szusszantunk egy közepeset, aztán a Petõfi-pihenõre tettünk kitérõt a csodás panoráma kedvéért.
Innen a sárga jelzésen, elég gyorsan, leereszkedtünk Szentendrére. A városnézésre már se kedvünk se erõnk nem maradt. Az egy órás szabad foglalkozást jószerivel mindenki a fõtéren ülve, bámészkodva töltötte el.
Végül a HÉV-állomásra mentünk, hogy felszálljunk a buszunkra, majd másfél órával késõbb már Lajosmizsén búcsúztunk egymástól.

Ezen a napon együtt túrázott: Adamecz István, Balog Csaba, Bartucz Dávid, Batucsik László, Bujdosó Erika, Bujdosó Fanni, Dobi Henrietta, Fehér Roland, Fehér Zsuzsanna, Halmavánszki Tamás, Imre Lõrinc, Iványi Krisztina, Kalocsaven Richárd, Kisjuhász László, Kiss Ádám, Kovács Dézi, Kozma Izabella, Lakatos Krisztina, Lakatos Lajos, Lehoczky Máté, Molnár Alexandra, Parázsóné Adamecz Andrea, Patai Dóra, Radics Péter, Szabó Vivien, Szemán Bars és Tóth Renáta.