ROZÁLIA TÉGLAGYÁR - HÛVÖSVÖLGY KÉKTÚRA

Idõpont: 2008. június 21.  szombat
Rozália téglagyár - Hármashatár-hegy - Árpád-kilátó - Hûvösvölgy

A Gerecsébe indultunk volna, eredetileg, de az utolsó pillanatig sem jött össze annyi ember, hogy ki tudjuk fizetni a buszt. Két választás maradt: vagy lefújom a túrát, vagy ugyanannyi pénzbõl egy közelebbi célpontot választok.
Utóbbit tettem, így indultunk neki huszonegynéhányan a Budai-hegység egyetlen kéktúra szakaszának a Rozália téglagyár és Hûvösvölgy között. Utólag elmondható, hogy a nagy melegben ennyi is elég volt, de azért egyik elsõ jele volt ez, annak az év végére kicsúcsosodó folyamatnak, amikorra is odáig fajult a dolog, hogy gyakorlatilag senki sem akart jelentkezni a buszos túránkra...
A busz már nagy melegben ért a Rozália téglagyárhoz, bélyegzés után neki is indultunk a Hármashatár-hegy felé vezetõ, enyhének cseppet sem nevezhetõ emelkedõnek. Rengeteg volt az árnyékos, gazos szekérúton a kullancs, a lábunkon fölmászva próbáltak áldozattá tenni minket, de valamiért nem sikerült neki. A Virágos-nyeregben pihentünk, bélyegeztünk, a gyerekek jókedvûen játszottak, bogarakat találtak és tanulmányoztak. Ráérõsen szedelõzködtünk, hogy a réten átkelve a messzirõl jól látható tornyok hívásának engedve a következõ pecsételõ helyet célozzuk meg.
A Hármashatár-hegyen csoportképet készítettünk, és megcsodáltuk a pesti Duna-hidakra nyíló panorámát. Elviselhetetlen kezdett lenni a meleg, és a lefelé vezetõ úton, ami gyakran keresztezte az aszfalt autóutat, jól jöttek a nyomós kutak, mosakodni és inni tudtunk, hogy ne kapjunk napszúrást, hõgutát. A gyerekek azt hitték, fürdõben vagyunk, de senkit sem zavart a pancsolásuk.
A Fenyõgyöngye étteremhez érve szerettünk volna inni valami hideget, de nem volt nyitva, pedig szombat dél volt. Elgyötörten, de nem csüggedve másztunk fel az Árpád-kilátóhoz, ahonnan egy más Budapest-látképet szemlélhettünk meg, de ez is szép volt. Az Oroszlán-szikla és a Kecske-kövek után már nem volt sok hátra a repülõtérig, ahol vagy egy órát gyönyörködtünk a gépek hangtalan suhanásában, a siklóernyõsök bátorságában.
Minden erõnket összeszedve - nem a fáradtság miatt, hanem a víz nélküli meleg okán mondom így - levánszorogtunk a Hûvösvölgybe, ahol rászabadultunk a mai nap elsõ nyitva lévõ büféjére, és csaknem kiittuk minden hûtött italából. A busz látótávolságon belül volt ugyan, mégsem szálltunk fel azonnal, mert a vasútállomáson még pecsételni kellett, a túra zárásaképpen.
Zártuk tehát  túrát, én pedig most soraimat, találkozunk a következõ túrán.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Katalin, Börönde Zsolt, Hriazik Evelin,  Kislõrincz Györgyné Edit, Kovács Attiláné Ica, Kovács Csilla, Kovács Dóra, Kun Ádám, Kun Vivien, Kun Zsolt, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Tóth Attila, Tóth Hajnalka, Tóth István, Tóth Tímea, Török Mária, Varga Lehel, Varga Zsombor és Vargáné Rátz Veronika.