HÁROMNAPOS VÉRTESI KÉKTÚRA 1. / CSÓKAKŐ - GÁNT TÚRA

Idõpont: 2008. október 23. csütörtök
Csókakõi elágazás - Csókakõi vár - Géza-pihenõ - Gánt

Ideje már, hogy a túra után egy hónappal végre megírjam a beszámolót három napos vértesi kalandjainkról.
A reggeli indulás a Kollégium elõl még sötétben, fél kómában történt. Gabi sms-t küldött, hogy a kocsija bekrepált, csak este tudnak utánunk jönni. Bicske elõtt, az Anna-hegyi pihenõnél egy reggeli koffeinbevitel - gyerekeknek újságvásárlás(?) -, aztán már világosban hamar Csákváron találtuk magunkat. Itt volt ugyanis a három nap fõhadiszállása. Egy erdei iskolában vagy turistaszállón, ahogy tetszik.
A kínaiból lecsippentett kocsmában szíverõsítõt vettünk magunkhoz, aztán a fõtérrõl induló bakonybéli buszra szálltunk, hogy a csókakõi elágazáshoz menjünk, ami a vértesi OKT kezdõpontja. Vargáék Pletyka kutyájára a sofõr beszólt, hogy azt hitte kutya lesz a felszálló, de Jani nem verte meg, csak megjegyezte az arcát. Még szerencse, hogy valószínûleg sohasem találkoznak többé.
Az idõjárás nem ígérkezett rossznak erre a hétvégére, egy kevés esõt csak erre a napra mondtak, sajnos, most igazuk lett. Az elõ négy kilométert erõsen szemerkélõ esõben tettük meg a Csókakõi-várig. Itt nem az egyszerûbb megoldást választottam, miszerint felmentünk volna szimplán a várhoz, majd tovább a Vár-völgyben felfelé, hanem körbekerültük az egész várhegyet, hátulról megmásztuk, és egy 90 fokos meredekségû sziklafalon másztunk fentrõl le(!) a várhoz. Életveszélyes, felesleges, de kalandos és élményszerû út volt. Megint okosabb akartam lenni, mint amilyen vagyok...
Aztán végre elindultunk a fennsíkra, és némi kapaszkodás után el is értük. Szép õszi erdõben, sétányszerû, kényelmes szekérutakon haladtunk, mesés tájon. Nem sokkal késõbb a Géza-pihenõhöz tértünk ki, ahol már a Nap is kisütött. Hosszabb napozás, töltõdés után nekivágtunk a Gántig hátralévõ másfél-két órának.
A faluban a vendéglõt nevezték meg pecsételõ helynek, ami elég elõkelõ, már legalábbis falusi viszonylatban, szerencsére csak kicsit néztek ki bennünket. Száraz fehér fröccsök és meleg vadas raguleves bevitele után kimentünk a csákvári buszhoz, és egy jó fél óra múlva már az iskolai szálláson voltunk.
Ott tisztálkodás, rakott milánói vacsorára - amire már Gabi és Anna is megjött -, basolás, sok nevetés és viszonylag korai fekvés. Nehéz és hosszú, de felejthetetlen napunk volt.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Hriazik Attila, Hupka Sándor, Nagy Irén, Pletyka kutya, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szõrös Ádám, Szõrös András, Szõrös Dániel, Szõrös Eszter, Török Mária, Varga János, Varga Lehel, Varga Luca, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Sándor és Veszelszkiné Dobos Erzsébet.