(064.) NÉGYNAPOS

Idõpont: 2008. augusztus 7. csütörtök
Bélapátfalva - Apátság - Telekessy vendégház - Szarvaskõ
Táv: 13 km

A harmadik napra már csak Ircsikével ketten maradtunk kívülállók, a többiek tovább folytatták a száguldó cirkuszban való részvételt. Inkább cammogó cirkusz, cirkusz. Szarvaskõt fájó szívvel hegytuk el, vonattal Bélapátfalvára mentünk, hogy a szállásunkat már reggel becserkészve, vagyis az ottani sportcsarnokba menjünk, és hátizsákjainkat lerakjuk egy biztos helyre. A társaság egyik fele innen ment ár Szarvaskõbe, hogy délután onnan visszabuszozzon, a másik fele Szarvaskõbõl gyalogolt el idáig. Így tulajdonképpen az eddig két részre szakadt társaságunk nagyobbik fele újabb két felé hasadt.
Úgy számítottuk, hogy a Varga Jani, Ervin, Hria, Zozó összeállítású kvartett valahol a Telekessy üdülõ pecsételõhelynél találkozhat majd a többiek, ellenkezõ irányba haladó különítményévvel Így is lett. Mi Ircsikével vállaltuk, hogy a délelõtt folyamán nem tétlenkedünk, hanem a faluban szerzünk egy bográcsot (!) és a Gyári-tó partjára gyaloglás után, alapos bevásárlást követõen ebédet fõzünk a többieknek, mire elgyötörten megérkeznek, szegények. Így utólag a mi vállalkozásunk se tûnt sokkal könnyebbnek a többiek tizenhárom kilométeres túrájánál.
Az õ napjukat szintén csak a fotók alapján tudom elképzelni, és még a mai napig is felfoghatatlan, hogy ki merre ment, hova ért, mit látott, mikor, kivel. A fényképek közlésénél a többség útvonalbejárásának megfelelõ idõrendet választottam (a kvartett ugyanezt látta, csak fordított sorrendben), ezek szerint Bélapátfalvát az apátság felé hagyták el. A templomot csak kívülrõl nézték meg, mert még azt hiszem, zárva volt.
Azután gyorsan elértek a Telekessy üdülõhöz és pecsételtek is, a bélyegzõ párnát ott hagyták volna a többieknek, de éppen ott találkoztak velük, így nem hagyták felügyelet nélkül ezt a felbecsülhetetlen értékû segédeszközt. Mire a  nagycsoportosok eljutottak a Szarvaskõ fölé magasodó kilátópontra, addigra a kiscsoportosok már Bélapátfalva (Varga Jani szerint B. Lapátfalva) határában voltak. Elértek hamar a Gyári-tóhoz is, ahol csatlakoztak hozzánk. Illetve én hozzájuk, mert elmentünk a Szomjas Csukába és sörrel ünnepeltük a mai napot.
Két vagy három kör után visszamentünk a bográcshoz, ahol addigra már elkészül a csirkepörkölt  belefõtt galuskával. Hozzá savanyúság, kenyér. A nagycsoportosok is csakhamar megérkeztek, Katit annyira megviselték a három nap nehézségei, hogy az utolsó kétszáz métert futva (!) tette meg. Két napja még menni is alig bírt. Ennyit a túrázás alak-személyiség- és akaraterõ-formáló hatásáról.
Nagy piknik vette kezdetét a tóparton, miután az utolsó csontig elpusztítottuk a kaját, további néhány üveg sörrel leöblítve.  Kora este aztán a csarnokba mentünk, ahol letusoltunk, megágyaztunk és az udvaron még sokáig beszélgettünk. Aztán a jól megérdemelt álmok tarka lepkéit kergettük reggelig...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Kocsis Gabriella, Kovács Csilla, Kovács Edit, Kovács Natália, Nagy Irén, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szörényi Gabi, Tóth István, Török Mária, Varga János és Vargáné Rátz Veronika.