(010.) TÁBORFALVA - PUSZTAVACS TÚRA

Időpont: 2007. május 19. szombat
Táborfalva vá. - Táborfalva - Ágostonmajor - Pusztavacs - Ország Közepe-emlékmû - Pusztavacs

A kicsik nem jöttek, mert érdektelennek bizonyultak. A nagyok közül is csak néhányan jelezték biztosan, hogy rájuk számíthatunk. Végül Ircsivel együtt nyolcan gyülekeztünk a felsõlajosi vasúti megállóban.
Rövid vonatozás után 9.15-kor értünk Táborfalvára, ahol elõbb vásároltunk egy kis kolbászt, kenyeret a megszavazott sütögetéshez, majd pedig nekiindultunk a zöld jelzésen. A faluban haladtunk négy kilométert, majd jobbkanyarral rátértünk a zöld sáv jelzésre. Az elõbb átvitt az autópálya fölött, aztán letért a pályával párhuzamosan haladó gázvezeték fölé. Pár száz méter után a jel betért a pusztavacsi erdõbe, és szép nyárfával kevert akácosban haladt tovább. Ágostonmajor régi épületei mellett több éves kukorica aszalódott térdig érõ szárán.
Egy szép útelágazásnál fél órás tizenegyórai szünetet tartottunk, és folytattuk a gyaloglást. Nemsokára kiértünk a pusztavacs elõtti országútra. Jobbra lovak legeltek. Balra kanyarodott az aszfalt a faluba, persze vele mi is.
Delet harangoztak. A középkori templom romjainak megtekintése után a többség a szemközti kocsma meglátogatására szavazott. Sör, kávé, móka, kacagás. Innen egy jó kilométeres, jobbára aszfaltos út vitt az ország közepét jelzõ toronyhoz. Itt tüzet raktunk, kolbászt sütöttünk. A kölkök - maholnap felnõttek - megmászták a gúlát, Ildike fényképezett. Aztán kezdõdött a játék határok nélkül: Csilla, Ildike, Attila és Rolcsee locsolkodni kezdett. A két lány nadrágjában is folyt a víz. Laci és Tibi bölcsen a kártyázást választotta. Mi pedig Ircsivel csak néztük, mit mûvelnek õk.
Aztán eltelt a délután pihenésre szánt ideje, visszamentünk a faluba. Itt még egy levezetõ jellegû fagyizás és süteményezés következett, majd pedig a 15.52-es örkényi buszra szálltunk. Az örkényi vasútállomásig hamar eltelt az idõ, mindenki szemében ott lapult a fáradtság. A 18.05-ös vonatig viszont már nagyon lassan akart elmúlni, de ez is meglett. Negyed hétkor Felsõlajoson voltunk.
Puszi, kézfogás, és a mihamarabbi folytatás reményében búcsú egymástól. Ilyen családias hangulatú túrán még nem voltunk. A gyerekek már felnõttek, komolyak, érettek. Én barátaimnak tekintem õket, igyekszem velük így is viselkedni. Õk még néha bácsiznak, de, azt hiszem, nem sokáig...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Farkas Tibor, Hriazik Attila, Kovács Csilla, Mészáros Roland, Nagy Irén, Rabb László és Soltész Ildikó.