MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(10.) TÁBORFALVA - PUSZTAVACS TÚRA

Időpont: 2007. május 19. szombat
Útvonal: Táborfalva vá. - Táborfalva - Ágostonmajor - Pusztavacs - Ország Közepe-emlékmű - Pusztavacs

A kicsik nem jöttek, mert érdektelennek bizonyultak. A nagyok közül is csak néhányan jelezték biztosan, hogy rájuk számíthatunk. Végül Ircsivel együtt nyolcan gyülekeztünk a felsőlajosi vasúti megállóban.
Rövid vonatozás után 9.15-kor értünk Táborfalvára, ahol előbb vásároltunk egy kis kolbászt, kenyeret a megszavazott sütögetéshez, majd pedig nekiindultunk a zöld jelzésen. A faluban haladtunk négy kilométert, majd jobbkanyarral rátértünk a zöld sáv jelzésre. Az előbb átvitt az autópálya fölött, aztán letért a pályával párhuzamosan haladó gázvezeték fölé. Párszáz méter után a jel betért a pusztavacsi erdőbe, és szép nyárfával kevert akácosban haladt tovább. Ágostonmajor régi épületei mellett több éves kukorica aszalódott térdig érő szárán.
Egy szép útelágazásnál fél órás tizenegyórai szünetet tartottunk, és folytattuk a gyaloglást. Nemsokára kiértünk a pusztavacs előtti országútra. Jobbra lovak legeltek. Balra kanyarodott az aszfalt a faluba, persze vele mi is.
Delet harangoztak. A középkori templom romjainak megtekintése után a többség a szemközti kocsma meglátogatására szavazott. Sör, kávé, móka, kacagás. Innen egy jó kilométeres, jobbára aszfaltos út vitt az ország közepét jelző toronyhoz. Itt tüzet raktunk, kolbászt sütöttünk. A kölkök - maholnap felnőttek - megmászták a gúlát, Ildike fényképezett. Aztán kezdődött a játék határok nélkül: Csilla, Ildike, Attila és Rolcsee locsolkodni kezdett. A két lány nadrágjában is folyt a víz. Laci és Tibi bölcsen a kártyázást választotta. Mi pedig Ircsivel csak néztük, mit művelnek ők.
Aztán eltelt a délután pihenésre szánt ideje, visszamentünk a faluba. Itt még egy levezető jellegű fagyizás és süteményezés következett, majd pedig a 15.52-es örkényi buszra szálltunk. Az örkényi vasútállomásig hamar eltelt az idő, mindenki szemében ott lapult a fáradtság. A 18.05-ös vonatig viszont már nagyon lassan akart elmúlni, de ez is meglett. Negyed hétkor Felsőlajoson voltunk.
Puszi, kézfogás, és a mihamarabbi folytatás reményében búcsú egymástól. Ilyen családias hangulatú túrán még nem voltunk. A gyerekek már felnőttek, komolyak, érettek. Én barátaimnak tekintem őket, igyekszem velük így is viselkedni. Ők még néha bácsiznak, de, azt hiszem, nem sokáig...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Farkas Tibor, Hriazik Attila, Kovács Csilla, Mészáros Roland, Nagy Irén, Rabb László és Soltész Ildikó.

Táborfalván Meeee Ircsike és a lányok Az erdő Szusszanásnyi szünet Szépség
Bogárka Faluszélen A templomromnál Hangolódunk Az ország közepén Tűzgyújtás
Hagymapucolás Kirándulás a gúlára Sütögetés Ebédünk Strandolás Kész vagyunk!