(021.) NÉGYNAPOS CSERHÁTI KÉKTÚRA 1. - KATALINPUSZTA - ŐSAGÁRD TÚRA

Időpont: 2007. augusztus 5. vasárnap
Katalinpuszta - Bik-kút - Naszály - Õsagárd

Belevágtunk elsõ komolyabb, több napos vándorlásunkba. A Cserhátot választottam, mert nem akartam a legnehezebb terepet, nehogy  kifogjon rajtunk. A napi távok a szállás függvényében adottak voltak, így ezzel nem sokat lehetett taktikázni.
Elsõ nap a 2.30-as hajnali vonattal indultunk Lajosmizsérõl, és átszállások, vonatozások és buszozás után fél nyolckor indultunk Katalinpusztáról, a kocsmai pecsételés és egy életre keltõ kávé elfogyasztása után. A kis települést hamar elhagytuk, és szememmel Rockenbauer Pál kopjafáját kutattam, ami "nem messze a kéktúra útvonalától" áll, nem sokkal a szélsõ házak után. Persze nem találtuk meg, pedig négyen kerestük. Igaz az útról nem tértünk le, de azért furcsa, hogy egy ilyen kultikus helyet semmilyen útbaigazító tábla nem mutat, míg jelentéktelen, semmitmondó objektumokat mindenféle flancos táblákkal ajánlgatnak, de minek?
Sebaj, rövid kaptató után az út balra szintbe ért, és lágy hullámzással igyekezett a Bik-kút, elsõ tervezett pihenõnk felé. Nem sokára el is értük, és megreggeliztünk. Ezután a hegy északi oldalán folytattuk az utat. Itt már - augusztus eleje dacára - vastag, sárga avarszõnyeg simogatta talpunkat. Aztán következett az erõt próbáló meredek kaptató, egészen a csúcsig. Azt hittük, sosem érünk föl. Persze, olyan nincs, hogy nem érünk föl valahova, tehát fönn voltunk. Kis szusszanás, és már a kilátóból gyönyörködtünk a csodás panorámában. És nem is sajnáltuk az elbaltázott kopjafát.
Lefelé a Kopasz-tetõ szép köves ligetén át az Agárdi útra értünk. Ez persze nem volt ilyen egyszerû, mert a megszerzett magasságot gyilkos meredekségû lejtõn adtuk vissza annak, akitõl megszereztük, ami a talpunkat és vádlijainkat remekül kikészítette. De nem azért túrázik valaki, hogy nyavalyogjon, vagy feladja. Õsagárd innen már valóban csak néhány száz kõhajításnyira volt. Végeztünk a napra tervezett, bevezetõ jellegû 13 km-rel.
Az önkormányzat padlásán elsõ osztályú és nagyon olcsó (1500 Ft) szállás várt, és a magunkkal cipelt sült csirkecombok elpusztítása után a kocsmába mentünk; egyrészt, hogy pecsételjünk, másrészt, hogy pótoljuk hihetetlen folyadékveszteségünket. Talán mondanom sem kell, mindkettõ sikerült...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Kocsis Gabriella, Kovács Csilla, Kovács Edit és Nagy Irén.