TÚRA A HOLDVILÁG-ÁROKBAN

Időpont: 2007. október 13. szombat
Kiskovácsipuszta - Holdvilág-árok - Lajosforrás - Kõ-hegy - Pomáz

Hát, ez a nap is elérkezett. Két busznyi jelentkezõ elsõ nyílt túránkra. És bár öten nem jöttek el az indulás reggelén a Kollégium elé, így is vagy húsz gyereket kellett visszamondanunk helyhiány miatt. De nézzük sorjában!
A meteorológia 70 km-es szelet és szórványos esõt jósolt. Hajnalban még majdnem fagyott is, de aztán sütni kezdett a Nap, és ez így is maradt, amíg este le nem nyugodott. Szél alig mozgott. Szerencse, hogy ezúttal sem volt közük az idõjósláshoz azoknak, akik ebbõl élnek...
67 gyermek és felnõtt toporgott türelmetlenül az indulásra várva. Kis késés után negyed nyolckor startoltunk Pest irányába. Zsoltika Táborfalván, a Fehér testvérek Hernádon szálltak fel. Pesten nagy forgalom, itt veszítettünk vagy háromnegyed órát. Átvágás Budakalász fele, és fél tíz elõtt valamivel szálltunk ki a két buszból Kiskovácsinál. Gyurival, készséges sofõrünkkel Pomázra beszéltük meg a találkozót, kb. 16.30-ra.
Az árok bejáratánál háromszor számoltam meg a társaságot, mindannyiszor más szám jött ki. Ezt a nap folyamán többször nem erõltettem. Bíztam az isteni gondviselésben. Kezdetben a gyerekek nem voltak elájulva a patak "nagyságától", a szurdok látványától. Aztán nem sokára, amikor a hatalmas kövek és két szakadékfal közé értünk, elcsendesedtek. A forrásoknál rövid kortyolgatás - jó néhányan még sosem ittak valódi "hegylevet" -, majd hamarosan az árok elsõ részét lezáró sziklafalhoz értünk. A barlang zseblámpával megvilágítva érdekes látványosság, szinte mindenkinek tetszett. A létra láttára viszont többen feltették a kezüket, valamiféle tériszonyra hivatkozva.
A legtöbben mégis nekivágtak. Én mentem föl elõször, aztán egyesével. A balesetveszélyre való tekintettel egyesével araszoltak kicsik és nagyok. Negyven percbe tellett, mire mindannyian felértek. Onnan a hasadékbarlanghoz és a kaptárfülkékhez másztunk, majd erõs emelkedõvel szuszogósan kaptattunk a Lajos-forrásig. Dél volt, indokolt a fél órás pihenõ és az ebéd befogadása. A réten a gyerekek önfeledt játéka, a felnõttek igyekvõ erõgyûjtése.
Innen a sárga sávon gyorsan és fõleg kényelmesen a Vasas-szakadékhoz értünk. A látvány nem mindenkit varázsolt el, engem igen. Jobbnak láttam, ha nem sokat idõzünk, hanem célba vesszük a Kõ-hegyet, a rajta álló turistaház büféje okán. Kávét és sört követelt a nép. Odaérve ezt meg is kapták. Hosszabb pihenõ után a Petõfi-kilátóponthoz ereszkedtünk, ahonnan Ervin csaknem leszédült...
Erõs ereszkedõ, majd sétánnyá szelídülõ, sárga avarszõnyeggel borított szekérúton a térképen Acsay-házként jelzett objektumhoz értünk. Nem tudni, mi az, de legalább már éreztük Pomáz - és a ránk váró busz - közelségét. Utóbbi volt a dominánsabb. Itt egy kis bámészkodás miatt levezettem az emberiség velünk túrázó, jelentõsen kisebb részét, és valahol a libalegelõn kötöttünk ki. Egy temetõ mellett álló szép honfoglalási emlékmûnél aztán feladtam azon törekvésem, hogy teljesen fölösleges két kilométert vánszorognunk a betonon, sûrû autóforgalomban. Így hát Gabi segítségével riasztottuk a buszokat, és öt órakor már el is indultunk hazafelé. Negyed nyolckor, már sötétben, elgyötörten érkeztünk Lajosmizsére, ahol a társaság hamar szétrebbent.
Az azonnali reakciók alapján a többség jól érezte magát, és jelezte, hogy a novemberi dörgedelemben is részt szeretne venni. Ez nagyon jó érzés. Ami nem, hogy keveset tudtam foglalkozni a szülõkkel, kollégákkal, pedig szerettem volna. De kapacitásom nem volt a túra vezetése mellett. Talán legközelebb ez is összejön.
Összegezve: sikeres túra volt, szép idõben, sok látnivalóval. Köszönet mindenkinek a segítségért, a részvételért!

Ezen a napon együtt túrázott: Ádám Zoltán, Babos Dóra, Balog Csaba, Bán Annabella, Bán Antal, Bánné Varga Anikó, Berta Bálint, Berta István, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Bokor Péter, Bokorné Lévai Gabriella, D. Tóth Éva, Dobos Ferencné, Fehér Márk, Fehér Mihály, Fejes Rita, Fekete Stella, Gazdag Viktória, Hardi Szabó Klaudia, Hriazik Adrienn, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Hupka Sándor, Imre Lajos, Imre Lõrinc, Imre Panni, Kelemen Csaba, Kelemenné Barta Ágnes, Kemenczei Ferenc, Kemenczei Melani, Kisjuhász Gellért, Kisjuhász László, Kocsis Gabriella, Kocsis Viktor, Kocsis Viktória, Kollár Benjámin, Kovács Edit, Kovács Natália, Kovács Rebeka, L. Kovács Melinda, Loboda Tímea, Nagy Irén, Pálmai Norman, Révbéri Zsolt, Salamon Cintia, Somodi Lilla, Somodi Zoltánné, Soós Alexandra, Sutus Mónika, Szalai Pálné Kati, Szántó Gabriella, Száraz Kornélia, Szörényi Anna, Szörényi Gabi, Szõrös Dániel, Takács Ildikó, Tóth Tímea, Török Mária, Varga Lehel, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Dóra, Veszelszki Márk, Veszelszki Sándor, Veszelszki Vendel és Zsikla Zseráld.