(032.) MIKULÁS TÚRA A GERECSÉBEN

Időpont: 207. decemebr 8. szombat
Turul-emlékmû - Csúcsos-hegy - Lengyel-halála - Csemetekert - Koldusszállás - Panoráma út

Erre a napra semmi jóval sem kecsegtetett a meteorok szócsöve. Esõben toporogtunk a lajosmizsei Kollégium elõtt, de senki sem gondolta úgy, hogy otthon marad, a busz így megtelt. Jani bácsi csodálkozott, hogy ilyen idõben is megyünk, de a tömeg nagysága õt is meggyõzte. Indulás hétkor és mire átkeltünk a Dunán, már az esõ is abbamaradt.
Megálltunk egy benzinkútnál kávézni, majd fel a Turulhoz. Itt gyors banán- és narancsosztás, elvégre Mikulás túra volna vagy mi. Aztán olyan ködben indultunk neki, hogy a szobrot csak akkor láttuk meg, amikor már alatta álltunk. Innen a geológiai tanösvény egy szakaszán, kiállított több száz millió éves kõtömbök között a Szelim-barlang csodás képzõdményéhez mentünk. Lenyûgözõ látvány a kettõs lyuk, ami felülrõl nyitott, tehát nem klasszikus barlang. A gyerekeknek és a felnõtteknek is leesett az álla.
Aztán felmásztunk a Csúcsos-hegyre, de a kilátó le volt zárva, meg amúgy sem lehetett volna semmit látni a tatabányai panorámából. Lehet, hogy jobban jártunk. Innen egy alapos eltévelyedés után, amiben már az életem is lepergett, estünk-keltünk, mire leértünk a Lengyel halála nevû részre. Hatalmas sziklafal alatt hosszabb pihenõt tartottunk, majd a Csemetekert nevû objektumot találtuk magunk elõtt. Ez egy faiskola szerû valami, amely mellett rengeteg vadles áll, gondolom nagy horgászparadicsom lehet.
Az idõ eddigre már kiderült, a köd felszállt, és egyre jobb hangulatban, de
- persze elsõsorban a körülmények miatt  - erõsen fáradva, elértük a koldusszállási vadászházat. Szép tó partján áll az épület, ahol terepjárók parkoltak. Az udvaron egy lefejezett, végtagjaitól megfosztott szarvas lógott. Volt, aki közelebbrõl is megnézte, de nem mindenkit vonzott a látvány. Természetesen a gyerekek most is bevállalósabbak voltak nálunk. Miután kicsodálkoztuk magunkat, elindultunk a panoráma útig hátra lévõ néhány kilométeres úton.
Amikor már majdnem kinn voltunk a sárból, egy bokor alatt Peti iratokat talált. Buzgón próbálta visszajuttatni a gazdájának, telefonálások, minden de nem akadt,a kinek hiányzott volna. Alsónémediben még egy esti jutalomital és  hét óra után valamivel a Kollégium elõtt kiszálltunk a buszból, némi kis sarat is magunk után hagyva, hogy Jani bácsinak se csak a szépségek maradjanak meg a mai napból.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogh László, Banka Nándor, Berta Bálint, Berta János, Berta Zsuzsanna, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Bokor Péter, Bokorné Lévai Gabriella, Fehér Márk, Fehér Mihály, Hardi Szabó Klaudia, Hriazik Attila, Kisjuhász Gellért, Kovács Attila, Kovács Attiláné, Kovács Csilla, Kovács Dániel, Kovács Dóra, Kovács Edit, Kovács Natália, Kovács Szabrina, Kuru Mária, Nagy Irén, Rácz Ádám, Rácz Laura, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Somodi Lilla, Somodi Zoltánné, Staar Andor, Szõrös Anna, Szõrös Székely Cecília, Telek János, Terékné Makai Ilona, Tóth Attila, Tóth István, Tóth Tímea 1, Török Mária, Varga Lehel, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Vlunacsek Csaba és Zsikla László.