(006.) BÜKKI HÁROMNAPOS 2. - TÚRA A DÉDESI-VÁRHOZ

Időpont: 2007. április 29. vasárnap
Nagyvisnyó ifjúsági tábor - Dédes-vár - Nagyvisnyói ifjúsági tábor

Reggel úgy volt, hogy nem lesz gyalogtúra. A tegnapi napra való tekintettel én voltam az, aki nem akartam erõszakoskodni. Aztán a lányok kikérték maguknak, és közölték, hogy egy rövid távra beneveznének. Így került sor az eredetileg tervezett Nagyvisnyó – Dédes-vár – Szentlélek – Mályinka – Dédestapolcsány gyilkos 21 km helyett a Nagyvisnyó – Dédes-vár – Nagyvisnyó, egészen könnyûnek ígérkezõ oda-vissza 7 km-re.
Kényelmes felkelés és bõséges reggeli után 9.30-kor elindultunk a tábor elõtt elvezetõ sárga sáv jelzésen. Betonúton haladtunk, majd tíz perc után a Tiszafüredi tábor elõtt balra betért az erdõbe az út, és mint mindig a hasonló manõvereknél, egyre emelkedni kezdett… És esni is az esõ. Háromnegyed óra elteltével felértünk a két vár közötti nyeregbe, és a balra kiágazó kék romjelzésen a várhegy meghódítására indultunk. Ez sikerült is, kisebb nehézségek után. Fenn fél órás szünetet tartottunk. Ettünk-ittunk, gyönyörködtünk a Kis-vár csodálatos látványában. Majd nekiveselkedtünk a visszaútnak, és dél elõtt néhány perccel ismét a Fapumában iszogattunk (a képen nem mi vagyunk).

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Kocsis Gabriella, Kovács Edit, Nagy Irén és Szappanos Csilla.