1979-ben, amikor ez a kis kiadvány készült,
már koncepcióban szerepelt a Pest megyei
PIROS SÁV
és a Bács-Kiskun megyei
ZÖLD SÁV
(később ez is
PIROS
SÁV
lett) összekötése, hogy a régi nagy álom,
terv megvalósuljon, vagyis: a főváros és a
Dunakanyar térségéből gyalogosan, jelzett
utakon le lehessen gyalogolni Bugacig.
A füzet rövid, e tárgyban tett közlése
szerint az összekötő út, vagyis "a túra a
Pest megye turistája útvonal folytatásaként
jelenleg tervezés és felfestés alatt áll.
Elkészülése 1979 nyarára várható."
A kiadvány térképvázlata:
A Pest megyei
PIROS
továbbvitele Apajtól Tatárszentgyörgyig
(1979)
A turistaút további sorsa egyelőre
ismeretlen. Hallottunk olyat, hogy
Kunszentmiklóson és környékén láthatóak
itt-ott régi turistajelzések, talán éppen
PIROS SÁVOK.
A Bács-Kiskun megyei Természetbarát
Bizottság mai ismeretei szerint a két megye
ilyen módon történő összekötése nem valósult
meg.
Az ügynek nyomozása és így remélhetőleg
folytatása várható!
És akkor következzen itt egy kísérlet a
régi, kissé elnagyolt útvonalvázlat mai
térképre történő rárajzolására:
Az
útvonalterv mai műholdképen
Megjegyzés:
1. Ha ez volt a terv, vagy esetleg el is készült
belőle valami, nem értjük, miért ment volna be
Tatárszentgyörgyre a turistaút, amikor korábban
Sarlósárpuszta felé lett felfestve Ladánybenéről
a
ZÖLD SÁV,
és a nagy elképzelés szerint épp ezt a
ZÖLDET
érte volna el az Apajról folytatódó
PIROS.
Tatárszentgyörgy más irány, mint Sarlósár...
2. Egyismerősöm a közelmúltban arról
téjékoztatott, mintha PIROS SÁV jelzést talált
volna egy fán, tatárszentgyörgyön, de ezt az
információt még nem sikerült személyesen
ellenőriznem. Minden esetre, ha igaz, akkor
lehet, hogy mégis elkészült ez a turistaút?
- legfeljebb nem használta senki...
3. Végül: ha volt ilyn út, hogy került a
PIROS SÁV
Sarlósárpusztára mégis, ahol sok helyen még ma
is látható?...