(721.) ÉVZÁRÓ TATÁRSZENTGYÖRGY-LADÁNYBENE TÚRA

Időpont: 2021. december 28. kedd
Útvonal: Tatárszentgyörgy - Máriácska - Szálláska - Erdő-hegy - Mogyorósdűlő - Levente fája - Mogyorósdűlő - Ladánybene

Idei utolsó megmozdulásunk volt a mai, kissé szürreális túra. Mármint  a körülményei voltak azok. Esőben, hódarában, ködszitálásban gyalogoltunk végig, alattunk vagy sár, vagy csúszós utak. A társaság tisztulási vágya és elszánt túrázási kényszere azonban mindezt semmissé tette. A túrán senkinek egy jajszava nem volt a körülmények vagy a táv miatt. Még a legkisebbeknek se.
Valójában, az átlag ember szemével nézve, semmi sem szólt amellett, hogy ilyen körülmények között órákig gyalogoljunk, míg sokan a meleg szobában virtuális valósággal kényeztetik magukat, különösebb erőfeszítések nélkül. Pihenni sokféleképpen lehet, mint ahogy élni is. Mi ma ezt választottuk, amit. Átfáztunk, estünk-keltünk, nagyon elfáradtunk, mégse cserélnénk senkivel, aki a fűtött szobában, virtuális valósággal, stb…
Az év véget ér lassan, vele a sok nehézség is talán enged szorításából. Nem volt könnyű tizenkét hónap, s bár azt hittük a tavalyi év után, hogy már csak jobb jöhet, nem az jött. Most ugyanebben a helyzetben vagyunk; csak remélni tudunk, hinni és bízni. Nálunk magasabb érdekek rázták meg a takarójukat felettünk és szórják ránk a tudatmódosítás álomporát. Ki kell tartanunk, ki kell bírnunk, hogy nem lélegezzük be. Van értelmes és hasznos tudatunk, múltunk, tapasztalataink, és vannak érzéseink, álmaink, vágyaink és jóságunk. Ezt kell megtalálnunk újra magunkban és a másik emberben. Össze kell adni, amink van, és beletenni a nagy közösbe, hogy legyen egy szebb és élhetőbb világ a magunk, és főleg: utódaink számára. Nem győzhet a sötétség, bár már behódolt neki  az emberek nagy része. Őrizni kell a lángot, a fényt. De nem lázadni kell, nem összeesküvéselméletekre kell kivetíteni önnön kudarcainkat és kétségbeeséseinket, hanem meg kell újra tanulnunk gondolkoznunk, tisztán látnunk, szeretnünk és hinnünk. Ez az egy esélyünk van, ami egyébként nem katasztrófa: szép út ez, ha nehéz is. Az élet maga ilyen...
Boldog új évet kvánunk mindenkinek!
És hogy lesz-e 2022-ben is, tizenhatodik túraévében Túrakör? Mindenkinek a gondolkozási képességére bízom...

Ezen a napon együtt túrázott: Balázs Gábor (Lajosmizse), Balázs Levente (Lajosmizse), Balog Boróka (Lajosmizse), Balog Csaba (Lajosmizse), Balog Szellő (Lajosmizse), Dobróczki Emese (Lajosmizse), Dorogi Kornél (Ladánybene), Dorogi Lili (Ladánybene), Drabant Márk (Kecskemét), Drabant Máté (Kecskemét), Fekete Katalin (Ladánybene), Jakobicz Alexandra (Ladánybene), Jakobicz Viktória (Ladánybene), Korpás Vajk (Ladánybene), Kucsera Attila (Ladánybene), Kucsera Eszter (Ladánybene), Mátéfi Attila (Lajosmizse), Mátéfi Barnabás (Lajosmizse), Mátéfiné Csordás Mária (Lajosmizse), Mátyás Ferenc (Ladánybene), Mátyás Katalin (Ladánybene), Nagy Irén (Lajosmizse), Szagri Ildikó (Ladánybene),  Szarvas Fanni (Lajosmizse), Ubornyák Szabolcs (Felsőlajos) és Vajda Virág (Ladánybene).

Éggyiksé.

Rákóczi-emlékmű a templomkertben.

A részletek.

Katolikus templom.

Világháborús hősök a templomzugban.

Betlehem.

Közelítő.

Egy jó hely!

Itt énekeltük el régi himnuszunkat, a "Boldogasszony Anyánk..." kezdetű éneket.

Mária és halott fia, Jézus.

A hely őrei 1.

Egyenesben.

Másznak megint.

Kukucs!

Elég nehéz dolog ez a túrázás...

Sztoriban.

Erdő-hegyen.

Mutatvány.

Falevél alakú lepke vagy lepke alakú falevél?

Két és fél évvel a jelzés festése után.

Bene Vitéz Útja.

Csúszkálunk, eseget.

LAdánybene legnagyobb tölgye, a "Levente fája" nevet kapta.

Karolás-körölés.

Átütött a rozsda a jelzésen.

Galagonyabőség.

Boróka.

Jég a bogyókon.

Még egy kanyar...

Falusi kamerarendszer a baracsi úton.