(690.) TÚRA A SZABADSZÁLLÁSI BUCKÁKNÁL

Időpont: 2020. december 29. kedd
Útvonal: Erdei pihenő - Tanösvény - Lófogó-hegy - Lófogó-domb - Strázsa-hegy - Erdei pihenő

A túra apropóját az adta, hogy Timi hosszú idő után megint lejött Pestről túrázni. Illetve még sosem jött le ezért, mivel a legutóbbi túrája alkalmával még Lajosmizsén lakott. Szóval, ezt a napot néztük ki egy kis sétára vele, és szerencsénk is volt, mert se előtte, se azóta nincs jó idő, csak esik. A túra napján viszont ragyogó napsütés és 12-14 fok volt.
A helyszín a Szabadszállási buckák. Nagyon szép környék, változatos domborzattal (rengeteg homokdomb és hegy), szép erdők, rengeteg ilyenkor is zöld fenyővel és borókával. Alattuk mohaszőnyegek, némelyik egész szobákat beborítana.
A társaság hivatalosan tíz főből állt, épp a megengedett. Nem általunk, hanem hivatalosan. Jöttek volna többen is, de egyrészt létszámstop van, hatóságilag, másrészt nem hívtunk volna nagyon senkit, mivel nincs Túrakör, se nyílt túrák, se semmi. Alkalmanként néhányan megyünk, megyegetünk, de csak a gyerekek miatt. Értük mindent.
A nyolc kilométeres körtúra csaknem öt órát tartott.  Alaposan elfáradtunk; megszámlálhatatlan homokdombot kellett megmásznunk, azokról le, majd megint fel. A homok ugyan vizes volt az éjszakai esőtől, de ez csak csekély engedmény volt tőle. Mert aztán mi is vizesek lettünk.
A túra mindenkinek nagyon kellett már, testileg-lelkileg, ez nem vitás. Mint ahogy az sem, ahogy a végén a pihenőnél üldögéltünk-álldogáltunk: sápadt arcok és feketekarikás szemek. Rövid túra is lehet kimerítő.
A végére még elvileg lett volna egy szabadszállási séta, Petőfi-emlékhelyek nyomában - ezt a ygerekek követelték még a túra közben is leginkább -, de annyi erőnk se maradt, hogy beszálljunk a kocsikba, így ezt más alkalomra halasztottuk.
Ennyit mára és idénre. Sok szép túránk volt ebben az évben is, mármint az első felében. És sok lehetett volna még, a másodikban, sőt akár húsz évig is...
A Túrakör ez év nyarán leállt. Valószínűleg véglegesen, hacsak nem történik valami csoda. Márpedig tudjuk, hogy csodák ugyan vannak, de nem a Túrakörrel kapcsolatban. A csoda, ha lenne ilyen "túrakörös csoda", akkor az jó néhány olyan ember lenne, akik nemcsak követelnék maguknak a túrázási lehetőségeket, nemcsak azon sopánkodnának, mi lesz ővelük, ha én nem szervezek túrákat, hanem akik végre egyszer már a Túrakör jövőjéért is aggódnának. És azt keresnék, mit tehetnek, mit segíthetnétek azért, hogy legyen még sokáig.
Idáig nem jutotunk még el, 14 év alatt, több mint 2000 különböző túrázóval. És ahogy áll a helyzet - mert most szó szerint áll -, nem is fogunk. Így ha valaki megkérdezné, lesz-e még Túrakör, akkor azt mondanám, ahhoz csoda, csodák egész sora kellene. De ezek a csodák már nem az én szintem...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Boróka (Lajosmizse), Balog Csaba (Lajosmizse), Balog Szellõ (Lajosmizse), Drabant Márk (Ladánybene), Drabant Máté (Ladánybene), Járomi Vendel (Lajosmizse), Mátyás Katalin (Ladánybene), Nagy Irén (Lajosmizse) Szarvas Fanni (Lajosmizse) és Viczián Tímea (Budapest).

Megérkeztünk erre a szép helyre.

A társaság tagjai szerint írisz készülődik...

Mohaszőnyeg kitóremkedése az avar alól.

Hegyről ereszkedés.

A szél lapozza ezt a könyvet.

Téli fülőke. Sokat lehetett volna szedni belőle.

Érett bogyók.

Megint egy erdei szőnyeg.

Timi.

Sokadik buckán.

Mi a kaland egy gyereknek, ugye?...

Korhadtan.

Zsidócseresznye.

Lófogó-hegy alatt.

A csúcson.

Ebédelünk.

Az iménti fa alulnézetben.

Mohaszüret után.

Alulnézet.

Réten.

Fehérnyár-csoport.

Strázsa-hegyen, 125 méter magasan.