MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(469.)  TÚRA AZ ÁGASVÁRI TURISTAHÁZHOZ

Időpont: 2015. március 7. szombat
Útvonal: Mátraszentistván - Csörgő-völgy - Ágasvári turistaház - Mátraszentistván

Hosszú idő, több mint fél év után ismét hegyi túrát szerveztünk. Már ránk fért. A cél Mátraszentistván, illetve onnan a Csörgő-patak völgye, majd az Ágasvári turistaház volt. Reggel 6-kor indultunk itthonról, és elég későn, majdnem 9 órakor indultunk neki a sípálya olvad maradéka mellett a Csörgő-völgynek, lefelé.
A szép bükkerdőben lassan kígyózott az ösvény. Egy patak átkelés, két patak átkelés. Mivel volt benne rendesen víz, ezért ahogy lentebb haladtunk, úgy lett egyre bővízűbb, és lett nehezebb átmenni a másik oldalra, ha az út elfogyott. Az igazi veszély a 30-40 cm-es jéghideg vízbe csúszás, illetve az azután még jeges cipőkben ránk váró túrázás lett volna. Ezt figyelembe véve, nem mentünk minden apró csínybe bele; volt nem egy kő, amelyikre léptünk volna két méterre a parttól, de a tetejét láthatatlan jégréteg borította...
A patak áradása miatt aztán két óra bandukolás-bukdácsolás végén kimásztunk a szakadékból, kihagyva magát a szurdokot a meredek sziklafalakkal. Ott már lehetetlen lett volna a tovább haladás. De megbeszéltük, nyáron, kisebb vízállásnál azt is megnézzük.
Utunk a Vándor-forrás érintésével egy lezárt barlangnyílás mellet, szép szálerdőben vezetett egyre feljebb, mígnem elértük az Ágasvári menedékház dózer útját. Ezen kerülve, nem sokára a ház melletti tisztáson találtuk magunkat. Nem említettem még, de egész nap ragyogó napsütésben túráztunk. Itt, a turistaháznál szélcsend is volt, állt a levegő. Az előre tervezett szalonnasütéshez tökéletesebbet el se ehetett volna képzelni!
Egy kis egészségügyi szünet, egy-két korty a büfében, aztán gallygyűjtés, tűzrakás és egy óra sütögetés-eszegetés-beszélgetés... Fantasztikusan jó hangulatban, egymást ugratva, de folyamatosan ettünk. Ki mit hozott, összetettük a nagy közösbe, és azt választott mindenki, amihez kedve támadt. Miután degeszre ettük magunkat, megköszöntük a tulajnak a lehetőséget,  aztán az
ORSZÁGOS KÉK jelzésen, nagyjában szintúton, másfél óra alatt visszasétáltunk Mátraszentistvánra. És elindultunk haza.
Mivel az idő előre haladtával a meglepetés programra nem maradt időnk, így egy rövid megállót rögtönöztünk be Galyatetőn, hogy megnézzük a kilátást az új kilátóból. Hát, kár volt megállni. A kilátó zárva, de ha nyitva lesz is, fizetős lesz. Nemcsak a bivakszállás az oldalában, hanem az is, hogy a tetejéről valaki nézelődhessen. ez, figyelembe véve, hogy az eredeti kilátó ingyenes volt, hosszú évtizedek óta szolgálta a kéktúrázókat a nemzeti kincsnek számító turistaútvonal mentén, most idejöttek valami nyikhaj pártverebek, koma-csicskák, és maguknak kihasítva a közös tulajdont, óriási pénzeket akarnak beszedni azoktól is, akik csak bakancsosok, és nem azért mennek ilyen helyekre sárban, gyalogosan, mint a többség, akik pedig autóval idáig felmászva, aranyóráikat villogtatják a felső szintről a szikrázó napsütésben.
UNDORÍTÓ! És az is az, ha ezt  a magyar turistatársadalom hagyja...
Mérgelődve hazaindultunk. De a nap szépségeire és élményeire ez a kis közjáték szerencsére nem volt hatással. A Mátra szép volt, mint mindig. És ugyan nem egy Felső-Kiskunság, de néha azért érdemes ide is eljönni túrázni...

Ezen a napon együtt túrázott: Balogné Amanda (Kecskemét), Balog Csaba, Balog Zsolt (Kecskemét), Donka Ottó, Sutus Mónika és Varga Istvánné Borika.

Mátraszentistváni sípálya A Csörgő-patak Halfésű Lepketaplók Sziklafal a szorosban Letekintünk
Bivak A szoros elején Fentről a túloldal Ágasvár és a turistaház A tisztás Készül az ebéd...
Tálalva! Kilátás az Ágasvári-tisztásról Kéktúra pecsét Visszaúton Ismét a sípályánál Mátraszentistvánra érünk