MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(308.)  LAJOSMIZSEI KERESZTÚT 3. - FELSŐLAJOS, KÖZÖS

Időpont: 2011. november 10. csütörtök
Felsőlajos - Közös - Bene - Lajosmizse
Táv:
18 km

Mai túránk a változatosság kedvéért ismét Lajosmizse területén - Felsőlajossal megtoldva - zajlott le. Aki ezt furcsállja, annak annyit üzennénk, ne nézze le senki azt a helyet, ahol él, és amelyet ősei a semmiből teremtettek. Ha ezt teszi, akkor őseit is lenézi. Nem értik, mi a jó abban, ha lakóhelyünk felfedezésére indulunk? A sok szép látnivaló és a barátságos emberekkel történő beszélgetések. Mi nyitottak vagyunk az ilyesmire, és csak sajnálni tudjuk azokat, akik nem. Ha a sajnálat egyáltalán jó szó erre...
A templom előtti buszmegállóban lassan szállingóztak, de Rafi kutyával együtt végül 18-an gyűltünk össze. Átbuszoztunk Felsőlajosra, és az utazás fáradalmait egyből egy kis kocsmai lazítással csillapítottuk. Aztán a boltban kipótoltuk napi ellátmányunkat, és a templomhoz sétáltunk, hogy elkészítsük nyitó csoportképünket.
Az állító család által szétvert Halmi-kereszt Jézuskája megdöbbentő látvány, de nem tudunk mit csinálni, valószínűleg ez így marad. Ez a feszület sorsa...
Az Új Tanya csárda mellett lustán heverő magyar szürkék, bivalyok, fényképtémának éppen megfeleltek. Kitérőnk a Páldeák-kereszthez, és a kereszt története mindenképpen érdekes volt. Az egyik legrégebbi, eredeti formában, eredeti helyén álló lajosmizsei kereszt. Arcának hiányzó részét egy szovjet katona lőtte le, "kedvtelésből"...
A közösi határrész legszebb része mindenképpen a Mária-szobor dűlője, a névadó szoborral, és a szomszédságában álló két kereszttel. De nem csak ezek a látnivalók akadnak arra, hanem szép faragású székely kapuk, és maga a természeti környezet is nyugalmat árasztó.
A Hosszúszéki-dűlőben érintettük az egykori Csicsó-sarkon álló Sárközi-keresztet, sokadikként a mai napon. A hely mégsem a feszületről lesz emlékezetes, hanem arról, hogy Marcsi itt lépte át eddigi négy éves munkájának eredményeképpen a 3000. kilométerét, amihez szívből gratulálunk! Így tovább Marcsika!
A benei útra kiérve szusszantunk egyet, aztán a Cseh-saroknál előbb a "Gattyán"-keresztet fotóztuk le, majd betértünk a Pintér Teréz-kereszthez. Visszafelé jövet tavalyról megismert Csehné Editke megállásra szólított fel minket. Beszélgettünk egy jót, és szamócaborral is megvendégelt minket. Köszönjük nekik a vendéglátást!
A betonúton begyalogolni a faluba, majd végig a Vendel utcán nem volt éppen a túra legszebb része, de szerencsére oldotta az egyhangúságot a Vasút utcai kereszt, továbbá az, hogy a Túrakör bázisán Ircsike kávéval, teával várt minket. Ettől kissé felfrissültünk, és jókedvűen, átadva magunkat a Nap kényeztetésének mentünk tovább. Még egy kereszt a Vendel sarkán, a Nagy Lászlóné-féle, aztán a sárga ruhában tündöklő védett platánsor alatt előbb a református templomot kaptuk le, majd a katolikus előtt a régi kőkeresztet és a Szent Vendel-szobrot néztük meg. Itt érzékeny búcsút vettünk egymástól, és sajnos mindenki elment haza. Jó lett volna még egy kicsit dünnyögni, de ha egy órával tovább tart a program, akkor is csak vége lett volna egyszer. Úgyhogy búsulásra semmi ok, következő hétvégén vár a következő túra. Hogy hova, az még egyelőre rejtély, de mire elérhető közelségbe kerül a következő szombati nap, addigra ez is kiderül majd. Mint az ég a fejünk fölött...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogh István, Berente Adél (Hetényegyháza), Berente Ágnes (Hetényegyháza), Gábris Attila, Gábris Imre, Kovács Anikó, Kun Ádám, Kun Vivien, Nagy Irén, Polyák Nikolett (Kecskemét),
Rafi kutya (Kecskemét), Szekeres Zoltán (Kecskemét), Szőrös Anna, Szőrösné Székely Cecília, Török Mária és Varga Istvánné Borika.

Felsőlajoson Nappal szemben A Halmi-kereszt árnyéka... Tanyakapuban Páldeák-kereszt A "Húskirály" tanyájánál
A "Húskirály" keresztje Mária-szobor a Közösben Fekete-kereszt Hosszúszéki-dűlőben Marcsika 3000! Felirat
"Gattyán-kereszt" a Cseh-tanyánál Pintér Teréz keresztje Tavaszi hangulatban Vasút utcai kereszt Nagy Lászlóné-kereszt Református templom előtt
A templom bejárata Falevelek A védett platánsor K. Kovács Mihályné keresztje A katolikus templom Szent Vendel alatt

"Isten szava nem olyan, mint a tölgyfa levele, amely meghal, és a földre hull, hanem olyan, mint a fenyőfa, amelynek tüskéi örökké zöldek maradnak." (indián bölcsesség)