MAGUNKRÓL  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  KOLLÉGIUMI TÚRAKÖR  FOTÓKIÁLLÍTÁS  MESEPÁLYÁZAT

(136.) VI. TŐSERDEI TÁBOR

Időpont: 2009. augusztus 11-17.

Hatodik tőserdei táborunk részvételi rekordot döntött: 32 fő, ebből mindössze Ircsike és én voltunk pedagógusok, a többi gyerek és egy-két fiatal. A zempléni kéktúrázás miatt fáradtan, kialvatlanul érkeztünk néhányan Lakitelekre, én kocsival, a többiek vonattal. A gyerekek nagy része azonban friss volt és erősen fűtött a kalandvágytól, úgyhogy nekünk is fel kellett vennünk ezt a fordulatszámot.
1. nap - a kedd reggeli érkezés után a szokásos sátorállítás, és az ebédre "közkívánt" paprikás krumpli uborkasalátával. Délben némi ejtőzés, aztán irány a strand. Volt, aki egy éve nem volt ilyen helyen, de aki volt, az is kívánta már a felhőtlen szórakozás ezen fajtáját. Este tábortűz szalonnasütéssel, korai fekvés, mert hosszú volt ez a nap, hajnal óta.
2. nap - szerda reggel a gyerekek már ötkor kint ültek az udvaron, persze mi csak hét után csatlakoztunk. Reggeli, utána séta a holtághoz, fagyizás, játék a kocsmában, persze szigorúan füst és alkoholmentesen, csak a jókedvért. Ebédre hideg gyümölcsleves, tokány rizzsel, salátával, ami a tábor egyik legnagyobb sikert aratott ebédje lett. Annyira ették, hogy szinte rosszul lettek. Délután strand, este Luca csatlakozott hozzánk, majd futóverseny és "Adsz-e király katonát" - már sötétben. Estünk-keltünk.
3. nap - csütörtökön, reggeli után néhányan meglátogattuk a folyó Tiszát, és egész délelőtt a bableves - amerikai palacsinta ebéd elkészítésén fáradoztunk. A ráfordított idő és energia nem volt arányban az elfogyasztására felhasznált idővel és energiával, mert néhány perc alatt mindkét fogás a gyerekek gyomrát melegítette. A strandon eső is volt, meg sok nevetés és vizes kakasviadal. Este focimeccs, Ircsi néni egymaga hét gólt lőtt.
4. nap - pénteken Emilékkel átmentünk Alpárra, hogy halat vegyünk a szombati családi napra. A kárászokat közös erővel pucoltuk meg, és sózva eltettük másnapra. Ebédre Terike néni által előre panírozott húsokat sütöttük meg rizibizivel, és káposztasalátával mind meg is ettük. Mónika is lejött, és délután a strandon három szintes, tizenkét emberes gúlát építettünk, tetején Jimikével.
5. nap - szombatra vártuk a vendégeket, konkrétabban a szülőket, akik csemetéiket akarták viszontlátni, öt nap után - vagy azok őket? Korán keltünk, Bertáékkal és Borikával kiegészülve Tiszaalpárra vonatoztunk, onnan visszagyalogoltunk Lakitelekre. Mivel az idő elszaladt, gyors ebédet rögtönöztünk: cigánylángos fokhagymával, sajttal és tejföllel, illetve lekvárral. A szülők úgy ették, mint aki még nem evett, nemcsak ezt, hanem semmit sem. Olyan sikert aratott ez az egyszerű étel, hogy leírhatatlan. Közös strandolás a szülőkkel, aztán vacsorára végre a kárászokat is megsüthettük. Ha lehet, még nagyobb sikert arattak szegény állatok. A szülők egyenesen odáig merészkedtek, hogy le akartak költözni a táborba, annyira jól érezték magukat. A gyerekek még valahogy kibuliztak egy tűzőrzést, és nem is okoztak csalódást (Pista bácsi és Peti ma fogott halait másnapra tettük el).
6. nap - vasárnap, ami az utolsó egész napunk volt idén Lakitelken. Ki is akartuk használni minden percét. A délelőttöt a holtágnál töltöttük. Először megcsónakáztattuk a tetvarekeket, aztán elvittük őket csocsózni, biliárdozni. Mindkét programnak nagy sikere volt. Ezután következett legkiadósabb és talán legfinomabb ebédünk: zöldségleves, brassói és pudingos piskóta. Az ájulás szélére kerültünk, volt aki felkelni sem bírt az asztaltól. De azért kimentünk valahogy a strandra. Ismét halvacsora, majd  megint tűzőrzést ígértünk, és be is tartottuk. Mindenki holtfáradtan esett be a sátorba, jóval éjfél után.
7. nap - hétfő, az utolsó nap. Nem is igazi tábori nap, mert már nem ott voltunk, hanem félig itthon. Táborbontás, pakolás, takarítás - nem túl szívmelengető tevékenységek, de muszáj volt megcsinálni. Hazautazás elviselhetetlen forróságban, érkezés csak kettőkor. A szülők és gyerekek nagyon hálásak voltak, mi pedig boldogok, hogy örömet tudtunk nekik szerezni. Eddigi legjobb táborunkat zártuk ezen a napon, és már csak 358-at kell aludni, hogy induljunk a következőbe...

Együtt nyaralt
: Balog Csaba, Balog Jánosné Terike, Berta Bálint, Csicsó István, Csicsó Patrik, Holi János, Hriazik Adrienn, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Hriazik Vivien, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Kaszab Csaba, Kovács Csilla, Kovács Dóra, Kun Ádám, Kun Vivien, Nagy Irén, Pozsgai Zoltán, Sárközi Ervin, Sutus Mónika, Szőrös Dániel, Tóth Attila, Tóth Diána, Tóth István, Török Mária, Treiber Emil, Treiber Gergő, Treiber Luca, Varga Gábor, Várkonyi Lili és Várkonyi Mátyás.

Táborépítés Fő a paprikás krumpli Ebéd Szieszta strand előtt Dani bácsi Barbi
Jaj neked! Rossz idő esetén Kocsmázás Billiárdozás Jimike és a tokány Jancsika
Csicsókák mosogatnak Strandon... Lányok Vihar után Esti futóverseny Dajkálás
Készül az újabb ebéd Már fenn is van És megint a strandon Erőemelő Kunkorik Gúla
Mezítlábas focimeccs Halpucolás Bográcsos rántottcsirke Hideg napfelkelte Hőség ellen Halvacsora a szülőknek
A holtág dísze Bedőlt fa Csocsóparti a kocsmában Táborunk állapota a 6. napon Utolsó ebéd 3. fogása Indulunk haza...