(131.) HAT NAPOS ZEMPLÉNI KÉKTÚRA 2. / HOLLÓHÁZA - FÜZÉR TÚRA

Idõpont: 2009. augusztus 3. hétfõ
Hollóháza - Bodó-rét - Nagy-Milic - Csata-réti erdészház - Vár-forrás - Füzér

A tábor elsõ túrája az Országos Kéktúra elsõ szakasza is egyben: Hollóháza-Füzér közötti 15 kilométer volt. Szállásunkról, a pálházai ifjúsági szállóról kora reggel buszoztunk át Hollóházára. Itt a porcelángyár portáján bélyegeztünk (a biztonságiak nem akarták érteni, mit akarunk), aztán felsétáltunk a Kéktúra 0. kilométerét jelölõ emlékmûhöz. Kicsit meghatódtunk, a tudattól, hogy itt már elég sok híres ember, vagy névtelen turista járt, és kezdte el vagy éppen fejezte be a Nagy Vándorlást.
A másik dolog, ami miatt meg voltunk hatva: két nap híján 30 éve indultak útjukra Rockenbauer Pál és barátai, tolták maguk elõtt a biciklikereket, és 76 nap múlva értek a nyugati határszélre. A mi augusztusi kiruccanásunk Rájuk is kívánt emlékezni.
A kéktúra emlékmûtõl emelkedni kezdtünk felfelé, jó néhány órán keresztül, mivel egy csaknem 900 méteres csúcs volt a cél. A terep változatos volt: az alacsonyabb területeken a csalán és a susnya, fentebb a tölgyes, egészen fent pedig már a szálas bükkök uralták a képet. Utunk során találtunk sünit (Jani kiselõadás), és lekerült rólunk néhány felesleges ruhadarab is.
A Bodó-rét néhány háza nem sok életjelet mutatott, a büfé sem volt nyitva, igaz, a kerítésen tudtunk pecsételni, a fûben pedig megdélelõttiztünk. Az aszfaltút innen a régi végpontra, a László tanya irányába vezetett, nem így az ösvény, tehát letértünk, és elkezdtük kitartó, néha alattomosan emelkedõ, de minden bizonnyal sosem felejthetõ utunkat a Nagy-Milicre.
Nagyon meleg volt, egyre kerültek le rólunk a felesleges ruhadarabok, ittunk, lihegtünk-pihegtünk. Hosszúnak tûnt ez a szakasz, azt hittük, sosem érünk fel. Aztán már szlovák-magyar határkövek között szlalomozva, mégis megtörtént, amire többünk régóta várt: elértük a Nagy-Milic csúcsát. Azt a helyet, ahol harminc éve Rockenbauer Pálék nulladik napjukon felverték sátraikat, és kissé bizonytalanul, de megkezdték azóta legendává nemesedett útjukat a Nagy Magyar Hullámvasúton. A világ azóta persze száznyolcvan fokot fordult, semmi sem olyan, mint akkor, mégis megható volt kissé fáradtan, de ugyanazon a réten nekünk is elheverednünk.
Azért ez sem tarthatott sokáig, mert tovább kellett menni, sok mindent terveztünk még erre a napra. Például, ha marad élután idõnk és kedvünk, akkor fel a várba, át a radványi kastélykertbe (ezek fáradtság és idõ szûke miatt másnapra maradtak). A csaknem 900 méteres csúcsról az egész Kéktúra legmeredekebb szakasza következett: 7 kilométer alatt 600 méter süllyedés. Térdet, bokát gyilkoló rész, tele ördögszántásszerû szikla-csuszadékokkal. Valahogy csak leértünk. És mi más következhetett volna, mint a vár parkolójában lévõ büfében egy hatalmas jégkrémes, fröccsös, sörös kényeztetés. Legalább egy órát lógattuk itt a lábunkat, és mér csak annyi dolgunk volt, hogy megkeressük a buszmegállót, és visszamenjünk Pálházára.
Szép, tartalmas, kerek nap volt a mai. Estére még maradt bõven pihenés, játék, evés, ivás, nevetés. És maradt másnapra is viszketés a talpunkban...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Hriazik Attila, Kocsis Gabriella, Kovács Edit, Kovács Natália, Kun Ádám, Nagy Irén, Sárközi Ervin, Szörényi Anna, Szörényi Gabi, Szõrös Anna, Szõrös Dániel, Török Mária, Varga Istvánné Borika, Varga János, Varga Lehel és Vargáné Rátz Veronika.

Szállásunk udvarán

Pálháza bányász település (volt)