(126.) BALATONI TÚRA ÉS FÜRDÉS

Idõpont: 2009. július 11. szombat
Csopak - Péter-hegy - Tamás-hegy - Jókai-kilátó - Balatonfüred

Majdnem száz ember, nagy meleg, két busz, szinte kaotikus állapotok - ennyi dióhéjban. A részletek pedig itt következnek.
Ötkor indultunk a Kollégium elõl. A kerekegyháziakat lakóhelyükön vettük fel, és teljes hangulatban döngettünk a dunaföldvári úton. Átkelve a Dunántúlra, Simontornyán, egy kocsmában, mondhatni a szokott helyen, kávészünetet tartottunk. Innen aztán megállás nélkül Csopakig mentünk. Itt elhagytuk a buszokat, és a vasúton átkelve nekivágtunk a falu fõutcájának.
A Kövesdi templomrom elõtt csoportképet próbáltunk csinálni, de nem biztos, hogy mindenki ráfért. A másik csonka templommaradványt elhagyva felkapaszkodtunk a falu fölé, és megcéloztuk a Péter-hegyet. A túra csík 10 kilométeresre tervezve, de két erõs emelkedõvel, közülük az egyik ez volt. Szuszogtunk is rendesen.
Aztán szép a panorámát nyújtó pincesor alatt oldalaztunk, hogy a Koloska-völgyhöz érjünk. Innen ismét meredek kapaszkodó következett, a Tamás-hegy. Célunk a Jókai-kilátó megmászása és a kilátásban gyönyörködés volt. A túratársak nem hittek a szemüknek, mikor meglátták, milyen ösvény vezet a hegyre. Amikor azonban megpillantották a torony által leadott körpanorámát, megbocsájtottak.
Balatonfüredre aztán gyorsan leértünk, és semmire nem is vágytunk, csak hogy csobbanhassunk egyet a Tihanyi-öbölben. Elindultunk a tó  melletti parkolóba, átöltözünk fürdõcuccba, és máris belevetettük magunkat a Magyar Tengerbe. Illetve többen csak vetették volna, mert az erõs szél miatt hidegnek érezték a vizet. Az valójában langyos volt, de ha kijött belõle az ember, fázni kezdett.
Mindegy, aki ilyen alkalommal is kéreti magát, az tud valamit. Nem is foglalkoztunk semmivel, hanem önfeledten pancsoltunk. Csak akkor szakítottuk meg ezt a tevékenységünket, amikor ettünk-ittunk.
Lila szájjal, átfagyva, éhesen, elgyötörten, de felháborodva evickéltek ki a gyerekek a vízbõl, hogy már haza kell menni. Ott akartak aludni a parton, még éjszaka is fürödni szándékoztak volna. Nem lehetett, persze. Majd jövõre megint jövünk, mondogattuk nekik, de ez egy gyereknek beláthatatlan és kivárhatatlan. És mivel mi is voltunk gyerekek, meg is értjük õket...

Ezen a napon együtt túrázott: Alexandru Aron Gheorghe, Bajusz Anikó, Balog Csaba, Balog Jánosné Terike, Banu István,  Beliczai Mihály, Bene Ibolya, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Katalin, Borsodi Ferenc, Czinege Norbert, Csicsó István, Csicsó Patrik, Farkas Erzsébet, Fedacsekné Anna, Fehér Márk, Fehér Mihály, Fehér Róbert, Fehér Rózsika, Fekete Zoltán, Fodor Attila, Gavala Levente, Gömöri Adrián, Gömöri Patrik, Gudricza András, Hasan Florin, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Adienn, Hriazik Anett, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Hriazik Vivien, Hurják Péterné, Kalányos Attila, Kanyárik Rebeka, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Kelemen Krisztián, Kelemenné Barta Ágnes, Kiss Istvánné Irén, Kiss Richárd, Kovács Kitti, Kun Ádám, Kun Vivien, Kun Zsolt, L. Kovács Jánosné Margó, L. Kovács Melinda, L. Kovács Valéria, Lantos László, Lantos Mária,  Mészáros Henrietta, Miskolczy Mariska, Nagy Irén, Nyitrai Tünde, Pozsgai Zoltán, Radics Réka, Radics Roland, Radicsné Szilvási Szilvia, Rimóczi László, Sáfrány Mihály, Sárközi Ervin, Sutus Mónika, Szabó Bence, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szívós Csilla, Szõrös Dániel, Tóth Tímea, Török Mária, Tremmel Andrea, Tremmel Bence, Varga Gábor, Varga Istvánné Borika, Zsikla László, Zsikla Lászlóné Kriszta, Zsikla Roland és Zsikla Zseráld.