MAGUNKRÓL  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  KOLLÉGIUMI TÚRAKÖR  FOTÓKIÁLLÍTÁS  MESEPÁLYÁZAT

(108.) AUTÓS KIRÁNDULÁS A BALATONNÁL

Időpont: 2009. április 25. szombat
Séták: Kereki várromjához, Balatonföldvár kikötőjében, Zamárdi Kő-hegyen
Táv: 8 km

Tavaly, az év hasonló időszakában két napos börzsönyi kirándulást terveztünk, de létszámgondok miatt átvariáltuk egy balatoni kiruccanásra. Az élet nagy tanítómester, ugyanezt játszatta el velünk, azzal a különbséggel, hogy ezúttal a Mecsekbe megálmodott két napunk vált semmivé, illetve változott át egy egy napos balatoni kiruccanássá. Gabi volt olyan aranyos, és bevállalta, hogy Lajosmizsén keresztül jön le, és elfuvaroz még két plusz gyereket. Négy autóval vágtunk tehát neki az útnak.
Az első megállónk - egy útszéli kocsmát leszámítva - Törökkoppány volt, Gül baba szobrával és a középkori templommal, majd Miklósi következett, ahol Edit régóta dédelgetett álma vált valóra, megnéztük hétvégi házát. A szomszédok aranyosak voltak, az egyik bácsi még Barbit is meglovagoltatta. Barbi és Imike egyébként még sosem látta a Balatont, és a nap fő attrakciója volt, hogy ezt a hiányosságot pótoljuk. Dunaföldvárnál a Dunáról hitték, a dunántúli halastavak láttán pedig azokról, hogy megérkeztünk. Amikor aztán tényleg láthatóvá vált a tó, tátva maradt a szájuk.
Miklósi után Zala község következett, ahol a Zichy Múzeumot néztük meg, majd pedig Kerekibe autóztunk, és megmásztuk az igen meredekre sikerült várdombot. Nem gondoltuk, hogy a lankás dombok közt ilyen emelkedő bújik meg. 500 métert több, mint fél óra alatt tettünk meg, és voltak pillanatok, amikor úgy tűnt, fel sem érünk. Vivien sírva fakadt, de legyőzte félelmét és ő is feljutott.
Ilyen gyötrelmek után már nem halogathattuk tovább a Balaton meglátogatását. Nem is halogattuk, lementünk Földvár kikötőjébe. Sétáltunk, ettünk-ittunk, majd Edit által ajánlott szántódi strand kihalt vízpartján lábvizeztünk egyet. Néhány gyerek még ennél is bátrabb volt, egészen belement, és nem bánták meg, mert a szél és a 15 fokos víz ellenére nagyot játszottak.
Felejthetetlen napunk végén még a zamárdi Szamár-kőhöz és a kilátóhoz tettünk egy szemtelenül rövid sétát, aztán vérző szívvel, de elindultunk haza. A gyerekek a kocsikban K.O., úgy aludtak, mint akiken végigvertek. Olyan csodálatos a világ és benne az emberek, hogy nehéz lesz egyszer itt hagyni őket...

Kanyik Imi rajza a Balatoni túrán készült

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Kovács Edit, Kovács Natália, Kun Ádám, Kun Vivien, Nagy Irén, Németh Anna, Németh Lajos, Németh Lajosné Marika, Németh Marika, Sárközi Ervin, Szörényi Anna, Szörényi Gabi, Szőrös Eszter, Török Mária és Varga Istvánné Borika.

Törökkoppányban Törökös szimbólum Petőfi Koppányban Miklósi Barbi lovagol Zala, Zichy Múzeum udvarán
A kúria parkjában Nehézkes várostrom Kereki vár A völgyhíd látványa Anna és Gabi Várfalakon
Kerekiben Németh család Földváron Jimi sas 16 fokos vízben Fényár A zamárdi Szamár-kőnél